Vraag naar marketing- en communicatieprofessionals stijgt spectaculair
- B2b
- 16 feb 2017 @ 12:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TrendsMarketingcommunicatie
- 16 feb 2017 @ 12:32
- Redactie MarketingTribune
Het aantal vacatures voor marketing- en communicatieprofessionals is in het laatste kwartaal van 2016 gestegen naar 28.900. Dat is een stijging van 23% ten opzichte van een jaar terug. In alle regio’s is in meer of mindere mate groei te zien. De provincie Noord-Holland loopt met 8.000 vacatures en 21% groei voorop, gevolgd door Zuid-Holland (6.000 vacatures / +25%) en Noord-Brabant (4.000 vacatures / +23%). Vooral in de regio Amsterdam is er een forse groei in het aantal marketing- en communicatie vacatures. Dat blijkt uit de analyse ‘Trends en ontwikkelingen over het vierde kwartaal van 2016’ van Yacht.
De ontwikkeling gaat gelijk op met het herstel van de economie in Nederland. De arbeidsmarkt is weer volop in beweging. Naar verwachting neemt de vraag naar marketing- en communicatieprofessionals ook in 2017 toe. Met name leidinggevenden en managers zijn gewild in deze branche. Denk aan marketing managers (+178%) of hoofd marketing en communicatie (+941%). Daarnaast is er ook veel vraag naar strategisch communicatieadviseurs (+152%) en de meer specialistische functies, zoals een copywriter (+178%) of medewerker online communicatie (+291%).
Frank de Zwart, commercieel manager bij Yacht: ‘De groei in de markt herken ik. Ik zie vooral een groei in de vraag door digitalisering. Voor internetmarketingactiviteiten, zoals de productie van YouTube video’s en vloggen, halen bedrijven en overheidsinstellingen zelf de benodigde expertise in huis. Deze vraag is een mooi begin van een nieuwe groeicyclus in de markt.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management