Forrester 2022: Over de liefde van CMO's voor inhouse agencies en Chief Trust Officers
- B2b
- 22 nov 2021 @ 10:46
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - TrendsOnderzoekMarketing
- 22 nov 2021 @ 10:46
- Nanny Kuilboer
Marktonderzoeksbureau Forrester heeft zijn voorspellingen voor 2022 gepubliceerd. Forrester voorspelt dat bijna de helft van de CMO's het takenpakket van inhouse agencies wil uitbreiden van uitvoering tot creatie dankzij een instroom van ervaren creatieve leiders.
EUROPA
De portemonnee zal leidend in de keuze van consumenten voor merken die bij hun waarden passen en bedrijven zullen fors investeren in de productiviteit van werknemers en duurzaamheid. Forrester verwacht dat Europese organisaties zelfs 25 procent meer Chief Sustainability Officers (CSO's) zullen aanstellen. De impact van Brexit zal zich pas manifesteren naarmate corona in hevigheid afneemt en Europa zal zijn dromen van soevereine clouds terugschroeven om zich te concentreren op verstandige normen voor datagebruik en transparantie.
KLANT
Na twee jaar in onzekerheid te hebben geleefd, zijn consumenten moe, terughoudend in hun uitgaven en gewend om voortdurend hun verwachtingen bij te stellen en hun gedrag aan te passen. In 2022 zullen consumenten nieuwe manieren blijven testen om aan hun behoeften te voldoen, terwijl ze een pandemische verstoring op de lange termijn in de gaten houden. Forrester voorspelt dat consumenten hun loyaliteit aan twee of drie merken zullen versterken.
CHIEF INFORMATION OFFICER
In 2022 zullen de vooruitzichten van tech-werknemers verbeteren door groeiende investeringen in technologie. De uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd - waaronder de pandemie, inflatie, verstoring van de toeleveringsketen, ESG-risico’s en veeleisende klanten- zullen echter blijven groeien.
OPKOMENDE TECHNOLOGIE
Voor 2022 voorspelt Forrester dat bedrijven meer zullen investeren in AI die verantwoordelijker, meeslepender, creatiever en ingebed is.
CMO
Forrester voorspelt dat bijna de helft van de CMO's het takenpakket van inhouse agencies wil uitbreiden van uitvoering tot creatie dankzij een instroom van ervaren creatieve leiders.
DE TOEKOMST VAN WERK
Een hoofdpijndossier voor leidinggevenden, aangezien de pandemie de manier waarop en waar werknemers werken op zijn kop zetten. De pandemie is maar een van een aantal uitdagingen, zoals robotisering en automatisering en de toenemende macht van werknemers.
DIGITAAL VERTROUWEN
Geen enkel digitaal initiatief heeft kans van slagen zonder het vertrouwen van klanten, werknemers en partners. Forrester voorspelt dat 15 bedrijven in de Global 500 een nieuwe Chief Trust Officer (CTrO) zullen aanstellen.
Lees hier verder en download het originele Engelstalige rapport.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nominaties SAN ABC Accenten 2022
- Column SXSW 2023: AI, interactieve content en de menselijke maat
- Grootste AI-event van Nederland op 21 april in Haarlem
- DDMA publiceert visierapport over marketingteam van de toekomst
- column Welke kant draait het marketingkompas op?
- Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023...
Laatste Nieuws
- Nederland lanceert human proof tulp31-03-2023
- D&IN reageert op datalek... 31-03-2023
- 'Audioreclame biedt toegevoegde... 30-03-2023
- Liselotte van de Lustgraaf PR Event... 29-03-2023
- Mediahuis en MediaTest presenteren... 27-03-2023
- Grootste AI-event van Nederland op... 23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day