De onvermoede schoonheid van corona
- B2b
- 16 nov 2020 @ 09:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 16 nov 2020 @ 09:39
- Sjaak Hoogkamer
Nina Mispelblom Beyer is een jonge freelance commercialregisseur. Zij ziet onvermoede creatieve kanten van corona en laat dat zien in een alternatieve film.
Ze heeft de afgelopen maand een speciale, maar andere ‘corona’ film gemaakt. Want zo zegt ze, waar alle andere coronacommercials en films over veiligheid gaan, vertellen dat we hier alleen samen doorheen komen en juist nu bla di bla, gaat deze film over corona en creativiteit en dat we dit moeten vasthouden. Ook wanneer corona voorbij is. Een positieve noot voor de verandering.
In de lockdown en tijden waarin we minder mogen, worden mensen creatiever omdat er tijd voor is
De film heet ‘Stay Creative’, een knipoog naar de bekende corona zin ‘Stay Safe’. Mispelblom Beyer: ‘In de lockdown en tijden waarin we minder mogen, worden mensen creatiever omdat er tijd voor is. Maar ook omdat creativiteit gelukkig maakt, en controle geeft over een eigen creatie waar mensen behoefte aan hebben. Niet alles is meer snel en jachtig en druk, druk, druk. Dus ontslaan er mooie dingen. Mensen zijn gaan schrijven, muziek gaan maken, schilderen en andere dingen die zij misschien nooit eerder hebben gedaan.’
Creativiteit is volgens haar het vermogen om vanuit eigen bagage, op eigen wijze tot niet vanzelfsprekende ideeën, oplossingen en resultaten te komen. ‘Wat we in deze tijden juist zo nodig hebben. Ik hoop dat het thuiswerken, wat ons toch tijd scheelt en er in de toekomst voor kan zorgen dat we deze creativiteit kunnen vasthouden. Hier krijgen we een interessantere samenleving door.’
De boodschap van de film (tegelijkertijd een knipoog naar de reclamewereld) is volgens Mispelblom Beyer: ga in deze tijden niet op safe spelen, maar ga winnen met creativiteit.
‘Want hebben we als reclamemakers in deze tijden niet een hogere taak te vervullen dan ons alleen te wijden aan een product? Ik vind dat we in deze tijden commercials en films moeten maken die naast het verkopen van een product ook mogen, misschien wel moeten, inspireren. Zoals de inclusiviteit gediend wordt met het tonen van alle soorten mensen, kan reclame in tijden van corona en erna een verstandigere, verantwoorde levenshouding promoten waarvan we nu weten dat die hard nodig is. Ik zou zeggen: het is de hoogste tijd.’
Stay Creative from Nina Mispelblom Beyer on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management