Mr.Toppop Ad Visser opent Podcastcongres: 'The Medium is the Messias!'

Mr.Toppop Ad Visser opent Podcastcongres: 'The Medium is the Messias!'
  • B2b
  • 21 okt 2022 @ 14:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Dutch Podcast Conference

Ad Visser - naast natuurlijk Mister Toppop ook auteur, singer-songwriter en kunstenaar - opent op 1 november 2022 The Dutch Podcast Conference. Plaats van handeling B Building in Amsterdam. Zijn presentatie heeft inmiddels een titel: The Medium is the Messias.

Wie kent hem niet? Ad Visser staat al vanaf zijn 3e jaar op het podium, werd radiolegende met zijn Superclean DreamMachine, werd iconisch als Mr.Toppop, werd innovator met zijn internationale kunstprojecten, werd befaamd met zijn Brainsessions, werd ‘Meedogenloos’ door Casanova, Gainsbourg & Dali; zijn nieuwste project. 75 jaar oud, maar forever young. Zoals elk nieuw medium zal podcast ons leiden naar een nieuwe toekomst, vol met nieuwe technologie en creativitteit. Aan de hand van geluidsfragmenten, audio en muziek laat Visser zien hoe het brein zich elke keer weer aanpast aan elk nieuw medium. Visser in een toelichting op zijn presentatie: 'Ik breng een inspiratieve douche! Over Hoe, Wie, Wat, Waar, Welke, Wat voor 1... Content, Content, Content & "The Element Of Surprise!"

Professor Podcast

Na Ad Visser is het de beurt aan openingskeynote nummer 2: Podcastexpert Marvin Jacobs. Jacobs werkt als Creative Director bij audio agency Airborne waar hij met zijn team prijswinnende podcasts maakt voor merken als KLM, ANWB, Albert Heijn en het Rijksmuseum. Hij deelt zijn liefde voor podcasts en audio door te schrijven voor verschillende media, zoals voor MarketingTribune en in de rol van 'Professor Podcast' voor Linda.

In 2018 stond hij samen met creative digital agency Born05 aan de wieg van Airborne, inmiddels beide onderdeel van bureaugroep Ace. Vanuit zijn rol bij Airborne helpt hij merken met het vinden van hun eigen geluid en ze te verbinden met het juiste publiek door middel van inhoud die er toe doet. Dat kan via het gesproken woord zijn, muziek of andere vormen van audio. Hij is creatief verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en de uitvoering ervan met een sterke focus op podcasts. Daarnaast adviseert hij merken en mediabedrijven over hun audiostrategie.

Bovendien zijn er op 1 november presentaties van Audify, Markteffect, Salesforce, FD Mediagroep, BNR, Tonny Media, Tambr en nog veel meer. Plus Pitch Your Podcast! Bovendien is er een spannende afsluiting van cabaretier en podcastmaker Vincent Bijlo.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?  Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je ticket.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken