Mid-Year Marketing Monitor: actuele inzichten B2B marketing
- B2b
- 20 sep 2023 @ 13:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 sep 2023 @ 13:45
- Sjaak Hoogkamer
In samenwerking met Validators en Company.info lanceert FD Mediagroep de eerste editie van de zogenoemde Mid-Year Marketing Monitor. Het rapport biedt een overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer.
Dit rapport is samengesteld met bijdragen van marketingprofessionals en biedt naar eigen zeggen ‘een kans om zowel recente uitdagingen als toekomstige trends te begrijpen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen.’
De Mid-Year Marketing Monitor (MMM) heeft als doel andere marketingprofessionals te helpen bij het verfijnen van strategieën en stimuleren van creativiteit binnen hun vakgebied. Het rapport biedt een overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer: 90% van de respondenten is actief in B2B marketing, waarvan 44% zich exclusief richt op B2B Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 40% een functie in het hoger management, terwijl 24% de titel van marketing manager draagt en 15% zichzelf strateeg noemt.
‘Marketeers worden geconfronteerd met een overvloed aan informatie en een voortdurend veranderend medialandschap. Begrijpelijk dus dat zij behoefte hebben aan actuele en relevante inzichten van andere professionals uit het vak.
Niet alleen ter voorbereiding op het komende jaar, maar ook om de resterende maanden van het huidige jaar te optimaliseren met input die zowel de diepte als de breedte van de industrie weerspiegelen. Vanuit zowel FDMG, Company.info als Validators vinden wij het belangrijk relevante kennis en informatie te delen met geïnteresseerden,’ aldus Bart Massa, Managing Director bij Validators.
De initiatiefnemers willen, aldus Massa, met het onderzoek ‘een waardevol venster bieden naar de gedachten en observaties van marketingprofessionals, die dagelijks bezig zijn met het bouwen van merken en het bereiken van specifieke doelgroepen.’
Enkele opmerkelijke bevindingen uit het rapport zijn onder meer het toenemende belang van Demand Generation, AI en Customer Experience, maar ook het onderwerp First-Party Data dat is opgeklommen van de zesde naar de derde plek op de marketingagenda.
Eerste versie van het onderzoek is te downloaden via de volgende link: https://fdmg.nl/mid-year-marketing-monitor-2023-2/
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Validators
- Company.info
- FD Mediagroep
- creativiteit
- B2B-marketing
- trends
- midyear marketing monitor
- inzichten
- analyses
- onderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

