Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


Lynk & Co lanceert Europese campagne ‘Wonder. Full.’
Na een redesign op basis van community-feedback presenteert Lynk & Co eind juli een nieuwe pan-Europese campagne voor de vernieuwde 01. De campagne ‘Wonder. Full.’ loopt twee jaar in zeven Europese landen en positioneert de 01 als een gezinsvriendelijke auto vol slimme features.

SuperHeroes wint Ad Age Small Agency of the Year
Het van oorsprong Nederlandse bureau SuperHeroes is in de Verenigde Staten uitgeroepen tot Small Agency of the Year 2025 door vakblad Ad Age. Het bureau, opgericht in Amsterdam, ontving de gouden award als eerste Nederlandse partij in de geschiedenis van deze prijs.

Amazon verlengt sponsoring Uefa vrouwenvoetbal
Amazon blijft tot ten minste 2030 officieel online retail sponsor van alle Uefa vrouwenvoetbalcompetities. Dat heeft het bedrijf aangekondigd in aanloop naar de finale van het Uefa Women’s Euro 2025 in Zwitserland.

NFF lanceert campagne 'Zie je in Utrecht'
Na 45 edities benadrukt het Nederlands Film Festival (NFF) zijn verbondenheid met de stad Utrecht in de nieuwe campagne ‘Zie je in Utrecht’. De campagne is zichtbaar via verschillende kanalen en vormt de aanloop naar de editie van 2025, die plaatsvindt van 26 september tot en met 3 oktober.

'Even schakelen' met nieuwe campagne van Sunny Cars
Na de introductie in 2024 keren Sunny & Car, de pratende spiegelhangers van Sunny Cars, terug in een nieuwe merkcampagne. De campagne, ontwikkeld door bureau Lemon Scented Tea, richt zich op de verbazing die het zorgeloze autohuurproces oproept bij medereizigers van de huurder.

Campina serveert ontbijt op Lowlands 2025
Campina is deze zomer voor het eerst aanwezig op Lowlands. Het zuivelmerk opent de Campina Br(e)akfast Barn op het festivalterrein, waar bezoekers tijdens het festival terechtkunnen voor een proteïnerijk ontbijt met smoothies en ontbijtbowls.

Rotterdam speelt hoofdrol in Puma-sneakercampagne
Na een lokale samenwerking met artiesten en community's is de nieuwe sneaker Fade Nitro van sportmerk Puma gelanceerd in drie Europese voetbalsteden: Rotterdam, Napels en Marseille.

VMN media neemt Elba\Rec over voor versterking ruimtelijk domein
Na de overname van 100% van de aandelen door VMN media wordt Elba\Rec onderdeel van het B2B-mediabedrijf. De twee partijen bundelen hun krachten om professionals in het ruimtelijk en stedelijk domein beter te ondersteunen bij maatschappelijke vraagstukken.

Nederlanders shoppen bewust en digitaal tijdens zomeruitverkoop
Tijdens de lopende zomeruitverkoop onderzoekt betaalplatform Adyen het koopgedrag van 2.000 Nederlandse consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders steeds bewuster winkelen, vaker digitale hulpmiddelen inzetten en verdeeld zijn over retourbeleid.

Campagne Nestlé draait om verhalen van collega's
Nestlé Benelux is deze maand gestart met een employer branding campagne waarin medewerkers centraal staan. De campagne, actief in Nederland en België, moet vooral medior professionals aanspreken. Onder andere presentatrice Moïse Trustfull werkt mee aan de activatie.

Overname Pinch vergroot Nederlandse aanwezigheid Apadmi
Apadmi, een Europees digital product consultancybureau met Britse oorsprong, heeft het Nederlandse mobile agency Pinch overgenomen. Door de overname breidt Apadmi zijn marktpositie in Nederland verder uit.

'Smeuïge' samenwerking tussen Pockies en chef Bijdendijk
Het Amsterdamse loungewearmerk Pockies werkt samen met chef Joris Bijdendijk aan een kledingontwerp onder de naam ‘Boter’. Het resultaat is een door Studio Boter vormgegeven limited edition T-shirt.

DNB: Online kaartbetalingen sterk in de lift
In 2024 besteedden Nederlanders € 198 miljard met betaalpas of creditcard, zo blijkt uit nieuwe cijfers van De Nederlandsche Bank (DNB). Dat is een stijging van 15% ten opzichte van 2022. De toename komt vooral door meer online kaartbetalingen.

Veggies First: van bijgerecht naar craving
De internationale groentecampagne ‘Veggies First’ is gelanceerd in Nederland. De beweging richt zich op het verhogen van de groenteconsumptie onder generatie Z en jonge millennials, met als doel om groente tegen 2035 structureel de hoofdrol te geven in het dagelijkse eetpatroon.

Praxis introduceert AI-hulp in app voor winkelbezoek
Doe-het-zelvers kunnen met een nieuwe functie in de Praxis-app sneller hun weg vinden in de winkel. De retailer lanceert een AI-gestuurde ‘Product locator’ die direct antwoord geeft op locatievragen van klanten.

Bijna helft Nederlanders lid van loyaliteitsprogramma
Maar liefst 42 procent van de Nederlandse consumenten is aangesloten bij een of meerdere loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit de Retail Radar 2025 van marketingtechnologiebedrijf Voyado. Populaire motivaties zijn extra korting, gratis verzending en incidentele cadeaus. Bol Select is het vaakst genoemde favoriete programma.

Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
De European Accessibility Act (EAA) treedt op 28 juni 2025 in werking en verplicht bedrijven hun digitale diensten toegankelijk te maken voor iedereen. In Nederland zijn bestaande wetten aangepast om deze wetgeving nationaal te implementeren.

Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
De Belgische voedingsstartup Kriket brengt zijn op krekels gebaseerde producten naar Nederland. Na succes in eigen land zijn de mueslirepen, proteïnerepen en granola’s nu onder meer verkrijgbaar bij Holland & Barrett en Bever.

Terug in de tijd met Google Earth
Google viert deze maand de twintigste verjaardag van Google Earth met de introductie van een nieuwe functie: historische Street View. Hiermee kunnen gebruikers een digitale tijdreis maken langs hun favoriete locaties, op basis van eerder verzamelde Street View-beelden.

Koelkast met ijsbaden centraal in activatie Inventum
Tijdens de watereditie van de Strong Viking Run introduceerden Inventum en reclamebureau Opvallers een reusachtig obstakel in de vorm van een koelkast, met daarin twee ijsbaden. De actie maakt deel uit van Inventums campagne rond 'Koelen & Vriezen'.

Libresse lanceert de Refresh Spot op Pinkpop
Tijdens Pinkpop 2025 introduceert Libresse de zogenoemde Refresh Spot: een speciaal festivaltoiletconcept gericht op menstruerende bezoekers. Onderzoek toont aan dat menstruatie bij de helft van de vrouwen+ leidt tot ongemak op festivals. Eén op de vijf heeft weleens een evenement overgeslagen om die reden.

The Family en Open Now fuseren tot The Family
Na een fusie gaan The Family en Open Now samen verder onder de naam The Family. Het nieuwe bureau combineert gedragswetenschappelijke inzichten met creatieve strategie en positioneert zich met de slogan 'home of proven creativity'.

Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Het Ministerie van Defensie heeft op 16 juni een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Tijd voor Defensie: Vind de plek die ziet wat je kan'. De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en richt zich specifiek op vrouwen, die momenteel met 19% ondervertegenwoordigd zijn binnen de organisatie.
![[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen
Bij het doen van de dagelijkse boodschappen houdt een meerderheid van de Nederlandse consumenten rekening met duurzaamheid. Dit blijkt uit onderzoek van Deloitte, uitgevoerd door Panelwizard onder ruim 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Odido nieuwe partner Esther Vergeer Foundation
Odido is toegetreden als partner van de Esther Vergeer Foundation met als gezamenlijk doel het stimuleren van sportdeelname onder kinderen met een lichamelijke beperking of chronische aandoening. De samenwerking richt zich op het organiseren van sportkampen en de deelname aan TeamNL Paralympische Talentdagen.

Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Verkade heeft zijn klassieke chocoladerepen voorzien van een nieuw ontwerp. Het Nederlandse merk introduceert een driehoekige breekvorm die volgens hun eigen onderzoek de smaakbeleving van chocolade versterkt. De receptuur is identiek, maar de vernieuwde vorm zou het mondgevoel verbeteren en het eten vergemakkelijken.
![[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
Een groeiend aantal jongeren wil minder tijd besteden op hun smartphone, maar worstelt met het daadwerkelijk loskomen van het scherm. Dat blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online trendrapport van onderzoeksbureau Ruigrok. Vooral Generatie Z kampt met digitale vermoeidheid en voelt de impact van social media op het mentale welzijn.
- AlgemeenWeblog [column] Lessen van Saints & Stars:...Nieuws Corendon speelt in op eilandtrend:...Nieuws Intertoys nieuwe hoofdpartner De...Weblog [column] De effectiviteit van...Nieuws Campagne 'Wie checkt jou?'...Weblog [column] De politiek heeft geen...
- B2BNieuws [onderzoek] Veel Nederlandse...Nieuws Albert Heijn en Unilever over retail...Nieuws Marketingtransfers week 30, 2025Nieuws Marketingtransfers week 28, 2025Nieuws McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe...Nieuws Payroll-startup Employes overgenomen...
- BureausNieuws Nederlands marketingbureau...Nieuws Lynk & Co lanceert Europese campagne...Nieuws SuperHeroes wint Ad Age Small Agency...Nieuws 'Ik neem een belachelijk assortiment...Nieuws 'Echte aandacht is offline'Nieuws Even schakelen met nieuwe campagne...
- ContentmarketingNieuws Artis en Natwerk brengen queer...Nieuws KPN wil ouders en kinderen online...Weblog [column] Een versje als herinneringNieuws Hornbach Bagagewagen keert terug op...Nieuws Bovag lanceert AI-presentator BramNieuws Rotterdam speelt hoofdrol in...
- DesignNieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...
- Food en RetailNieuws Primark biedt veilige kleedruimte...Nieuws Primark introduceert mannequin die...Nieuws Viper en Sjaak trekken afhakers naar...Nieuws KitKat steekt iconische break in een...Nieuws Britse Compass Group neemt...Nieuws 12 nieuwe restaurants in de...
- MediaNieuws NFF lanceert campagne 'Zie je in...Nieuws Ad Alliance en Walt Disney breiden...Nieuws Snapchatters beleven sport als...Nieuws [onderzoek] 'Verruiming online...Nieuws De Telegraaf gaat voor directe...Nieuws Roxy Dekker-docu lanceert For You...
- Online MarketingNieuws Rijksoverheid lanceert social-first...Nieuws [update] Creatieve sector alert op...Nieuws Nederlanders shoppen bewust en...Weblog [column] Marketingfacts Focus #5Nieuws DNB: Online kaartbetalingen sterk in...Nieuws AI-modellen geven vergeten mode een...
- SponsoringNieuws Tour of Holland na 21 jaar terug met...Nieuws PSV en Coca-Cola verlengen...Nieuws Amazon verlengt sponsoring Uefa...Nieuws Sport, muziek en cultuur in het Rabo...Nieuws Nike's Oranje Fatalis-campagne voor...Nieuws Rabobank Utrecht nieuwe partner...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven is makkelijk
- Dept wordt Europees social lead agency voor De Vegetarische...
- 'Echte aandacht is offline'
- Even schakelen met nieuwe campagne van Sunny Cars
- Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht
- 'Ik neem een belachelijk assortiment Apple-producten mee'
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Nederlands marketingbureau... 30-07-2025
- Lynk & Co lanceert Europese campagne... 28-07-2025
- SuperHeroes wint Ad Age Small Agency... 28-07-2025
- 'Ik neem een belachelijk assortiment... 25-07-2025
- 'Echte aandacht is offline'23-07-2025
- Even schakelen met nieuwe campagne... 21-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers