Gouden Loeki voor Blijdorp-olifant Olli

Gouden Loeki voor Blijdorp-olifant Olli
  • Bureaus
  • 19 dec 2013 @ 22:34
  • 44505 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameAwardsSportmarketing

De Gouden Loeki voor de beste tv-commercial van 2013 is vanavond gewonnen door de commercial 'Olli', van Diergaarde Blijdorp, Feyenoord en verzekeringsmaatschappij ASR.

Het spotje, gemaakt door reclamebureau John Doe, ondersteund door (tijdelijke) sponsor-overeenkomst tussen Blijdorp en Feyenoord. We zien een jonge Giovanni van Bronckhorst dag en nacht optrekken met zijn knuffel Olli, tot die op de dag dat hij hem verliest. Jaren later ontmoet Van Bronckhorst, inmiddels uitgegroeid tot topvoetballer, de eveneens volwassen geworden Olli weer op de parkeerplaats bij stadion De Kuip. Een feelgood-commercial die ook harten van niet-Feyenoord-supporters harder deed kloppen.

Andere genomineerden voor de reclameprijs waren Gamma (met een baby in de hoofdrol), Toyota (over te grote auto's), Campina (met een judo-meisje) en de blaffende hond van Volkswagen die eerder deze week ook meedong naar de Loden Leeuw van Tros-programma Radar. 

Mensen konden stemmen op hun favoriete commercial. De opbrengst van hun sms'jes en telefoontjes gaat naar de 3FM-actie Serious Request. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken