Gouden Loeki voor Blijdorp-olifant Olli
- Bureaus
- 19 dec 2013 @ 22:34
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameAwardsSportmarketing
- 19 dec 2013 @ 22:34
- Redactie Bureaus
De Gouden Loeki voor de beste tv-commercial van 2013 is vanavond gewonnen door de commercial 'Olli', van Diergaarde Blijdorp, Feyenoord en verzekeringsmaatschappij ASR.
Het spotje, gemaakt door reclamebureau John Doe, ondersteund door (tijdelijke) sponsor-overeenkomst tussen Blijdorp en Feyenoord. We zien een jonge Giovanni van Bronckhorst dag en nacht optrekken met zijn knuffel Olli, tot die op de dag dat hij hem verliest. Jaren later ontmoet Van Bronckhorst, inmiddels uitgegroeid tot topvoetballer, de eveneens volwassen geworden Olli weer op de parkeerplaats bij stadion De Kuip. Een feelgood-commercial die ook harten van niet-Feyenoord-supporters harder deed kloppen.
Andere genomineerden voor de reclameprijs waren Gamma (met een baby in de hoofdrol), Toyota (over te grote auto's), Campina (met een judo-meisje) en de blaffende hond van Volkswagen die eerder deze week ook meedong naar de Loden Leeuw van Tros-programma Radar.
Mensen konden stemmen op hun favoriete commercial. De opbrengst van hun sms'jes en telefoontjes gaat naar de 3FM-actie Serious Request.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing