[Campagne] Booking.com belooft ons 'Best 2016 Ever'

[Campagne] Booking.com belooft ons 'Best 2016 Ever'
  • Bureaus
  • 6 jan 2016 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsActivatieInteractie

Het Nederlandse bedrijf Booking.com heeft een campagne gelanceerd die mensen wil aanmoedigen om hun nieuwjaarse beloftes om te zetten in boekingen. Oftewel: 'Turn resolutions into reservations.' De bijbehorende campagne, getiteld 'Best 2016 Ever', komt uit de koker van Wieden+Kennedy Amsterdam.

Goede voornemens zijn saai en gedoemd te mislukken. Daarom moedigt Booking.com dit jaar iedereen aan 'to make reservations, not resolutions'. ,Daar is zelfs een tool voor ontwikkeld: de Resolution Translator, een mobile-first interactieve dienst die suffe voornemens vertaalt naar reisdoelen. Afvallen kun je toch immers ook in Costa Rica?

De campagne van Wieden+Kennedy Amsterdam omvat onder meer een commercial die de onbegrensde reismogelijkheden verbeeldt. Uiteraard is de campagne ook doorvertaald naar online en social. Alle kanalen verwijzen naar de actiesite Best2016ever.com waar ze zich kunnen laten inspireren tot werkelijk aansprekende voornemens.

'Knowing that the New Year is always a time where people set resolutions of all types—with many inherently linked to travel – we wanted to create something to help people uncover the coolest places to visit and help them make their resolutions a success', zegt Pepijn Rijvers, Chief Marketing Officer van Booking.com. 'We want to go beyond the ordinary and our Resolution Translator is just one way in which we are leveraging the power of technology to help people experience the world.' 

Credits

Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam

Opdrachtgever: Booking.com     

Verantwoordelijk bij klant: Pepijn Rijvers (CMO), Manuel Douchez, Andrew Smith, Ash Choudhury, Diana Marcela Agudelo Hernandez, Luis Ortiz, Robert Schreuders, Anoeska Van Leeuwen, Kelly Lee, Marie Lootvoet, Julian Poole

Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy

Creative Director: Genevieve Hoey & Sean Condon

Art Director: Jeffrey Lam

Copywriter: David Neevel

Filmproductie: Brenninkmeijer & Isaacs 

Audio: Wave Amsterdam 

Music: Amp.Amsterdam

Postproductie: Glassworks Amsterdam 

Interactive production: Stinkdigital



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken