MediaMonks twee keer op shortlist Innovation Lions
- Bureaus
- 7 jun 2017 @ 15:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieInnovatieCampagnesCannesAward
- 7 jun 2017 @ 15:13
- Redactie Bureaus
Cannes Lions heeft zijn eerste shortlist bekendgemaakt: 35 campagnes dingen mee naar de Innovation Lions, waaronder ook twee cases waar het Nederlandse productiebureau MediaMonks aan mee heeft gewerkt. Het gaat daarbij om ‘Enter Sandbox’ voor Audi (samen met POL, in de categorie Technological Craft and Development) en ‘Theater For All Ears’ voor Samsung en Leo Burnett in de categorie Early Stage Technology.
'Als makers zit innovatie in ons hart en nieren', zegt Victor Knaap, CEO van MediaMonks. 'Al zestien jaar lang transformeren wij ideeën tot unieke concepten, door visuele verhalen en technologie samen te brengen. Onze Zweedse en Braziliaanse kantoren, evenals de Monks op ons Amsterdamse hoofdkantoor, hebben dit jaar de lat weer hoger gelegd. In de reclamewereld is er geen hogere erkenning dan Cannes.'
'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan in een zandbak. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een virtuele 3D-speelplaats die met de Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden. Audi-dealers hebben tijdens de tour van de zandbak een groei van 57% ervaren in het aantal bezoekers in de showroom, en de Audi Q5 werd het best verkopende model in Noorwegen.
Toneelstuk zonder doventolk
'Theatre for All Ears' gebruikt Samsung’s Gear VR om doven en slechthorenden een toneelstuk te laten ervaren zonder doventolk. 'Theatre for All Ears' werd voor het eerst ingezet tijdens het toneelstuk 'O Pai' (De Vader) die op 12 mei in premiere ging in het Frei Caneca Theater in São Paulo.
De Cannes Innovation Shortlist eert baanbrekende technologie en probleemoplossend vermogen. MediaMonks is in 2013 opgenomen in de eerste editie van deze shortlist, toen deze categorie werd geïntroduceerd. De teams achter de campagnes presenteren hun concept op drie achtereenvolgende dagen: 17-18 juni in Palais II en 19 juni op het showcase-podium van het Lions Innovation Festival.
Bekijk hier alle 35 nominaties, waaronder ook campagnes voor onder meer Google, Nike, Heineken, IBM en Shell.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Innovation Lions
- Samsung
- MediaMonks
- reclame
- Audi
- 2017
- Cannes Lions
- shortlist
- Enter Sandbox
- festival
- campagnes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

