H&M-medewerkers in campagne Amsterdam Pride
- Bureaus
- 19 jul 2018 @ 09:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameMVOCampagnesStorytelling
- 19 jul 2018 @ 09:34
- Jeroen Mirck
Retailketen H&M verbindt zich actief aan de Pride Week in Amsterdam, voorheen beter bekend als Gay Pride. Zes Nederlandse medewerkers spelen de hoofdrol in de 'Love For All'-campagne, die vanaf deze week te zien is in H&M-winkels in het centrum van Amsterdam en op de social-kanalen van het merk.
De campagne knalt er feestelijk in, met regenboog-folie, felle studiolampen en kleurrijke styling. H&M spreekt over 'de perfecte setting voor de Love for All-fotoshoot' waarin zes Nederlandse H&M-medewerkers schitteren. Voor deze campagne, waarin liefde voor iedereen centraal staat, ging het bedrijf op zoek naar collega’s die model wilden staan in deze uitgesproken fotoshoot. Ongeacht leeftijd, huidskleur, gender of uiterlijke kenmerken kon iedereen zich aanmelden. De uitverkorenen zijn Givana, Youri, Laura, Rowan, Nergiz en Michael.
'Liefde betekent acceptatie'
Liefde kan voor iedereen iets anders betekenen en die boodschap wil H&M met deze campagne ook overbrengen. Givana, sales advisor in Amsterdam: 'Liefde voor mij betekent dat je vrienden, familie en collega’s om je heen accepteert voor wie ze zijn.' Voor Nergiz, sales advisor in Arnhem, is 'elkaar respecteren, zodat je kunt zijn wie je graag wilt zijn' een voorbeeld van liefde. Voor Youri, sales advisor in Heerlen, is liefde het grootste avontuur, terwijl de Amsterdamse department manager Michael het ziet als de reden om te lachen, zonder dat er een duidelijke reden voor is.
Natuurlijk wordt er ook iets verkocht: de 'Love for All'-collectie is geheel unisex en bestaat onder andere uit tops en T-shirts met inspirerende teksten als ‘Lover not a fighter’ en ‘Equality’. Daarnaast is de regenboogprint veelvoudig terug te vinden op verschillende items, zoals een joggingbroek, shopper en korte hoodie. Het key-item uit de collectie is de short met gekleurde pailletten.
De collectie is momenteel online te koop en in H&M-winkels door heel Nederland met een Divided-afdeling. Met de 'Love for All'-collectie steunt H&M de LGTBI-community: 10 procent van de opbrengst gaat naar het 'Free & Equal'-programma van de Verenigde Naties.
Lees ook het MarketingTribune-interview met Laura Muscas (H&M).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing