Twitter-storm over KPN's nieuwe Marietje-reclame
- Bureaus
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenBranding
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe commercial van KPN waarin een spreker in een volle zaal per ongeluk videobelt met zijn dochter blijkt authentiek. ‘Marietje’ is namelijk echt de dochter van de man in het spotje. De meningen op Twitter zijn verdeeld.
Sommige kijkers zijn oprecht geraakt, anderen huilen vooral van ellende, zo blijkt uit de reacties op Twitter. In de nieuwe spot van bureau N=5 geeft een zakenman, Yoeri van Alteren, voormalig commercieel directeur van afvalbedrijf Van Gansewinkel en nu duurzaam ondernemer, een presentatie op een evenement in het Indiaase Mumbai. Totdat hij plotseling wordt gebeld door zijn dochtertje Marietje. Voor het oog van honderden toeschouwers neemt hij op.
In scene gezet
'Lieve Marietje, ik sta voor een hele zaal met mensen, schatje', zegt hij. Zijn dochter vervolgt: 'Nog twee dagjes slapen en dan zie ik je weer'. De zaal roept vervolgens vertederd ‘awh’ uit. Van Alteren werd verrast tijdens het schieten van de KPN-commercial, niet tijdens een echte lezing. Van Alteren wist wel dat hij niet in Mumbai was om écht een zaal met Indiase mensen toe te spreken over duurzaamheid. Maar hij wist niet dat zijn dochter live in beeld zou komen op het grote doek achter hem. Het idee komt zoals gezegd van N=5, na overleg met zijn vrouw. Hieronder enkele reacties (en daaronder natuurlijk de nieuwe film): oordeel zelf.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- smartphone
- toeschouwers
- Marietje
- KPN
- Yoeri van Alteren
- Van Gansewinkel
- nieuw
- videobellen
- afvalbedrijf
- hype
- bureau N=5
- presentatie
- Mumbai
- India
- spot
- commercieel directeur
- Twitterstorm
- dochter
- kritiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management