Twitter-storm over KPN's nieuwe Marietje-reclame
- Bureaus
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenBranding
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe commercial van KPN waarin een spreker in een volle zaal per ongeluk videobelt met zijn dochter blijkt authentiek. ‘Marietje’ is namelijk echt de dochter van de man in het spotje. De meningen op Twitter zijn verdeeld.
Sommige kijkers zijn oprecht geraakt, anderen huilen vooral van ellende, zo blijkt uit de reacties op Twitter. In de nieuwe spot van bureau N=5 geeft een zakenman, Yoeri van Alteren, voormalig commercieel directeur van afvalbedrijf Van Gansewinkel en nu duurzaam ondernemer, een presentatie op een evenement in het Indiaase Mumbai. Totdat hij plotseling wordt gebeld door zijn dochtertje Marietje. Voor het oog van honderden toeschouwers neemt hij op.
In scene gezet
'Lieve Marietje, ik sta voor een hele zaal met mensen, schatje', zegt hij. Zijn dochter vervolgt: 'Nog twee dagjes slapen en dan zie ik je weer'. De zaal roept vervolgens vertederd ‘awh’ uit. Van Alteren werd verrast tijdens het schieten van de KPN-commercial, niet tijdens een echte lezing. Van Alteren wist wel dat hij niet in Mumbai was om écht een zaal met Indiase mensen toe te spreken over duurzaamheid. Maar hij wist niet dat zijn dochter live in beeld zou komen op het grote doek achter hem. Het idee komt zoals gezegd van N=5, na overleg met zijn vrouw. Hieronder enkele reacties (en daaronder natuurlijk de nieuwe film): oordeel zelf.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- smartphone
- Yoeri van Alteren
- videobellen
- dochter
- bureau N=5
- Mumbai
- afvalbedrijf
- toeschouwers
- Twitterstorm
- spot
- commercieel directeur
- KPN
- kritiek
- nieuw
- Van Gansewinkel
- hype
- Marietje
- presentatie
- India
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers