Twitter-storm over KPN's nieuwe Marietje-reclame
- Bureaus
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenBranding
- 30 jul 2018 @ 11:42
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe commercial van KPN waarin een spreker in een volle zaal per ongeluk videobelt met zijn dochter blijkt authentiek. ‘Marietje’ is namelijk echt de dochter van de man in het spotje. De meningen op Twitter zijn verdeeld.
Sommige kijkers zijn oprecht geraakt, anderen huilen vooral van ellende, zo blijkt uit de reacties op Twitter. In de nieuwe spot van bureau N=5 geeft een zakenman, Yoeri van Alteren, voormalig commercieel directeur van afvalbedrijf Van Gansewinkel en nu duurzaam ondernemer, een presentatie op een evenement in het Indiaase Mumbai. Totdat hij plotseling wordt gebeld door zijn dochtertje Marietje. Voor het oog van honderden toeschouwers neemt hij op.
In scene gezet
'Lieve Marietje, ik sta voor een hele zaal met mensen, schatje', zegt hij. Zijn dochter vervolgt: 'Nog twee dagjes slapen en dan zie ik je weer'. De zaal roept vervolgens vertederd ‘awh’ uit. Van Alteren werd verrast tijdens het schieten van de KPN-commercial, niet tijdens een echte lezing. Van Alteren wist wel dat hij niet in Mumbai was om écht een zaal met Indiase mensen toe te spreken over duurzaamheid. Maar hij wist niet dat zijn dochter live in beeld zou komen op het grote doek achter hem. Het idee komt zoals gezegd van N=5, na overleg met zijn vrouw. Hieronder enkele reacties (en daaronder natuurlijk de nieuwe film): oordeel zelf.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- toeschouwers
- Yoeri van Alteren
- afvalbedrijf
- dochter
- hype
- presentatie
- videobellen
- spot
- Twitterstorm
- KPN
- commercieel directeur
- Van Gansewinkel
- kritiek
- nieuw
- smartphone
- India
- bureau N=5
- Marietje
- Mumbai
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

