W+K’s Philippart creative director Indie

W+K’s Philippart creative director Indie
  • Bureaus
  • 29 aug 2018 @ 08:42
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Indie Amsterdam haalt Joris Philippart naar Nederland. Hij komt het creatieve team versterken en zal nauw samenwerken met eigenaar en eveneens creative director Lode Schaeffer.

Nederlander Philippart heeft de afgelopen 8 jaar in Londen gewerkt, waarvan de laatste 5 bij Wieden + Kennedy, waar hij werkte voor Nike, Honda, Arla, Sainsbury's, WWF Formula 1, Brown Forman en Three Mobile.

Voor Wieden + Kennedy werkte hij bij VCCP en Mother, voor klanten als O2, Ikea en Powerade.

Schaeffer: ‘Dit is de eerste keer dat Philippart in Nederland werkt. Deze stap is onderdeel van de groei die Indie doormaakt van nationaal naar internationaal creatief bureau. Indie heeft een sterke creatieve cultuur en breidt die cultuur nu uit met internationaal talent. Het Nederlandse hart van het bureau zal altijd de basis blijven. Joris brengt ons een nieuwe kijk op hoe we met merken kunnen omgaan en wat we voor ze kunnen doen. Iedereen bij Indie, onze klanten en ons team, gaan daar plezier van hebben. Ik verheug me er op!’

Philippart: ‘Onze industrie heeft het niet altijd makkelijk en dan is het een verademing om Indie alsmaar werk te zien maken waar het plezier vanaf straalt. Vanaf de eerste keer dat ik met Lode sprak, waren zijn enthousiasme en ambitie voor het bureau overduidelijk. Ik kan niet wachten om mee te doen en Indie te helpen op deze reis.’

Philippart begint op 3 september.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken