W+K’s Philippart creative director Indie
- Bureaus
- 29 aug 2018 @ 08:42
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 29 aug 2018 @ 08:42
- Nanny Kuilboer
Indie Amsterdam haalt Joris Philippart naar Nederland. Hij komt het creatieve team versterken en zal nauw samenwerken met eigenaar en eveneens creative director Lode Schaeffer.
Nederlander Philippart heeft de afgelopen 8 jaar in Londen gewerkt, waarvan de laatste 5 bij Wieden + Kennedy, waar hij werkte voor Nike, Honda, Arla, Sainsbury's, WWF Formula 1, Brown Forman en Three Mobile.
Voor Wieden + Kennedy werkte hij bij VCCP en Mother, voor klanten als O2, Ikea en Powerade.
Schaeffer: ‘Dit is de eerste keer dat Philippart in Nederland werkt. Deze stap is onderdeel van de groei die Indie doormaakt van nationaal naar internationaal creatief bureau. Indie heeft een sterke creatieve cultuur en breidt die cultuur nu uit met internationaal talent. Het Nederlandse hart van het bureau zal altijd de basis blijven. Joris brengt ons een nieuwe kijk op hoe we met merken kunnen omgaan en wat we voor ze kunnen doen. Iedereen bij Indie, onze klanten en ons team, gaan daar plezier van hebben. Ik verheug me er op!’
Philippart: ‘Onze industrie heeft het niet altijd makkelijk en dan is het een verademing om Indie alsmaar werk te zien maken waar het plezier vanaf straalt. Vanaf de eerste keer dat ik met Lode sprak, waren zijn enthousiasme en ambitie voor het bureau overduidelijk. Ik kan niet wachten om mee te doen en Indie te helpen op deze reis.’
Philippart begint op 3 september.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

