W+K’s Philippart creative director Indie
- Bureaus
- 29 aug 2018 @ 08:42
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 29 aug 2018 @ 08:42
- Nanny Kuilboer
Indie Amsterdam haalt Joris Philippart naar Nederland. Hij komt het creatieve team versterken en zal nauw samenwerken met eigenaar en eveneens creative director Lode Schaeffer.
Nederlander Philippart heeft de afgelopen 8 jaar in Londen gewerkt, waarvan de laatste 5 bij Wieden + Kennedy, waar hij werkte voor Nike, Honda, Arla, Sainsbury's, WWF Formula 1, Brown Forman en Three Mobile.
Voor Wieden + Kennedy werkte hij bij VCCP en Mother, voor klanten als O2, Ikea en Powerade.
Schaeffer: ‘Dit is de eerste keer dat Philippart in Nederland werkt. Deze stap is onderdeel van de groei die Indie doormaakt van nationaal naar internationaal creatief bureau. Indie heeft een sterke creatieve cultuur en breidt die cultuur nu uit met internationaal talent. Het Nederlandse hart van het bureau zal altijd de basis blijven. Joris brengt ons een nieuwe kijk op hoe we met merken kunnen omgaan en wat we voor ze kunnen doen. Iedereen bij Indie, onze klanten en ons team, gaan daar plezier van hebben. Ik verheug me er op!’
Philippart: ‘Onze industrie heeft het niet altijd makkelijk en dan is het een verademing om Indie alsmaar werk te zien maken waar het plezier vanaf straalt. Vanaf de eerste keer dat ik met Lode sprak, waren zijn enthousiasme en ambitie voor het bureau overduidelijk. Ik kan niet wachten om mee te doen en Indie te helpen op deze reis.’
Philippart begint op 3 september.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

