Lucille Werner en Everyday Heroes starten campagne voor inclusieve arbeidsmarkt

Lucille Werner en Everyday Heroes starten campagne voor inclusieve arbeidsmarkt
  • Bureaus
  • 9 nov 2018 @ 10:42
  • 17464 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • HRArbeidsmarktCampagnesEndorsementMaatschappij

De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes zijn vandaag een campagne gestart om aandacht te vragen voor een inclusieve arbeidsmarkt. De campagne gaat verder dan de traditionele oplossingen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

De huidige instanties zijn vaak niet geëquipeerd om deze mensen echt verder te helpen aan een baan. Het verschil tussen geen werk en wel werk is vaak een kleine stap: een specifieke opleiding, een rijbewijs, fiets of praktische aanpassing. De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes hebben de handen ineengeslagen om deze kleine stap mogelijk te maken. 

Tijdens de campagne wordt er gewerkt met tegenstellingen om aandacht te krijgen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dit wordt onder andere tot uiting gebracht op billboards. Door realistische en inmiddels succesvolle voorbeelden te benoemen willen de stichtingen zowel kandidaten als bedrijven motiveren om actie te ondernemen. Kandidaten kunnen zich opgeven en bedrijven kunnen investeren om obstakels voor deze kandidaten weg te nemen. De succesverhalen worden vervolgens online en in print gecommuniceerd. Het initiatief zorgt ervoor dat mensen die willen werken ook kunnen werken. 

Nederland heeft een krappe arbeidsmarkt. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen dit probleem helpen oplossen. Ondernemingen die moeilijk aan arbeidskrachten komen, kunnen op diverse vlakken personeel krijgen; van ICT-medewerkers, tot hoveniers en koks. De campagne loopt van 9 november tot en met 22 november en zal worden vervolgd met diverse online en offline activiteiten.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken