Lucille Werner en Everyday Heroes starten campagne voor inclusieve arbeidsmarkt
- Bureaus
- 9 nov 2018 @ 10:42
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - HRArbeidsmarktCampagnesEndorsementMaatschappij
- 9 nov 2018 @ 10:42
- Jeroen Mirck
De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes zijn vandaag een campagne gestart om aandacht te vragen voor een inclusieve arbeidsmarkt. De campagne gaat verder dan de traditionele oplossingen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
De huidige instanties zijn vaak niet geëquipeerd om deze mensen echt verder te helpen aan een baan. Het verschil tussen geen werk en wel werk is vaak een kleine stap: een specifieke opleiding, een rijbewijs, fiets of praktische aanpassing. De Lucille Werner Foundation en Everyday Heroes hebben de handen ineengeslagen om deze kleine stap mogelijk te maken.
Tijdens de campagne wordt er gewerkt met tegenstellingen om aandacht te krijgen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dit wordt onder andere tot uiting gebracht op billboards. Door realistische en inmiddels succesvolle voorbeelden te benoemen willen de stichtingen zowel kandidaten als bedrijven motiveren om actie te ondernemen. Kandidaten kunnen zich opgeven en bedrijven kunnen investeren om obstakels voor deze kandidaten weg te nemen. De succesverhalen worden vervolgens online en in print gecommuniceerd. Het initiatief zorgt ervoor dat mensen die willen werken ook kunnen werken.
Nederland heeft een krappe arbeidsmarkt. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen dit probleem helpen oplossen. Ondernemingen die moeilijk aan arbeidskrachten komen, kunnen op diverse vlakken personeel krijgen; van ICT-medewerkers, tot hoveniers en koks. De campagne loopt van 9 november tot en met 22 november en zal worden vervolgd met diverse online en offline activiteiten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
Laatste Nieuws
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk... 25-03-2025
- 117 nominaties: brede spreiding met... 24-03-2025
- Prazeres United lanceert... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center