Consumentenbond maakt moeilijke keuzes makkelijk

Consumentenbond maakt moeilijke keuzes makkelijk
  • Bureaus
  • 4 okt 2019 @ 14:24
  • 13329 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idCampagnes

De Consumentenbond lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne, ontwikkeld door Dept. Met 'in het oog springende animaties en heldere kopij' hoopt de bond met een nieuw publiek kennis te maken. Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo en nieuwe huisstijl.

De Consumentenbond stelt dat Nederlanders dagelijks veel en soms lastige keuzes moeten maken, zoals het kiezen van de juiste zorgverzekering of het vergelijken van koptelefoons. 'Waar ga je dan te rade? De Consumentenbond.'

In de nieuwe campagne brengt de bond de grote hoeveelheid keuzes herkenbaar in beeld. De pay-off 'Maak het jezelf makkelijk' moet benadrukken dat de Consumentenbond het maken van lastige keuzes makkelijk maakt.

Maaike Kammerman, routebepaler merk & integrale communicatie bij de Consumentenbond, laat weten: 'We tonen onze waarde door op een prettige manier in te spelen op de behoeftes van de consument, in alle koopfases. Dat past goed in de huidige wereld vol mogelijkheden, waar alles direct beschikbaar is maar je niet precies weet wie je kunt vertrouwen. We makkelijk moeilijke keuzes makkelijk, voor iedereen.'

Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo (zie onder) en nieuwe huisstijl, ontwikkeld door Studio Dumbar (onderdeel van Dept). De nieuwe stijl is terug te zien in onder meer de Consumentengids en op de website.

Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, over de vernieuwingen: 'We zetten hiermee een volgende stap in onze herijkte positionering. Het uiteindelijke doel is dat iedereen, met gemak en zekerheid, producten en diensten koopt en deze gebruikt in een eerlijke en veilige markt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.'

De campagne is vandaag van start gegaan op radio en social media. De animaties zijn vanaf maandag 14 oktober te zien op verschillende digital out of home-locaties in het land.


Het nieuwe logo van de Consumentenbond.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken