Consumentenbond maakt moeilijke keuzes makkelijk
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 14:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idCampagnes
- 4 okt 2019 @ 14:24
- Lucas Boon
De Consumentenbond lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne, ontwikkeld door Dept. Met 'in het oog springende animaties en heldere kopij' hoopt de bond met een nieuw publiek kennis te maken. Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo en nieuwe huisstijl.
De Consumentenbond stelt dat Nederlanders dagelijks veel en soms lastige keuzes moeten maken, zoals het kiezen van de juiste zorgverzekering of het vergelijken van koptelefoons. 'Waar ga je dan te rade? De Consumentenbond.'
In de nieuwe campagne brengt de bond de grote hoeveelheid keuzes herkenbaar in beeld. De pay-off 'Maak het jezelf makkelijk' moet benadrukken dat de Consumentenbond het maken van lastige keuzes makkelijk maakt.
Maaike Kammerman, routebepaler merk & integrale communicatie bij de Consumentenbond, laat weten: 'We tonen onze waarde door op een prettige manier in te spelen op de behoeftes van de consument, in alle koopfases. Dat past goed in de huidige wereld vol mogelijkheden, waar alles direct beschikbaar is maar je niet precies weet wie je kunt vertrouwen. We makkelijk moeilijke keuzes makkelijk, voor iedereen.'
Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo (zie onder) en nieuwe huisstijl, ontwikkeld door Studio Dumbar (onderdeel van Dept). De nieuwe stijl is terug te zien in onder meer de Consumentengids en op de website.
Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, over de vernieuwingen: 'We zetten hiermee een volgende stap in onze herijkte positionering. Het uiteindelijke doel is dat iedereen, met gemak en zekerheid, producten en diensten koopt en deze gebruikt in een eerlijke en veilige markt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.'
De campagne is vandaag van start gegaan op radio en social media. De animaties zijn vanaf maandag 14 oktober te zien op verschillende digital out of home-locaties in het land.
Het nieuwe logo van de Consumentenbond.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers