Consumentenbond maakt moeilijke keuzes makkelijk
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 14:24
- Link
- 
  
 Lucas Boon
 redacteur
 BBP Media - MarketingTribune
- Visual idCampagnes
- 4 okt 2019 @ 14:24
- Lucas Boon
De Consumentenbond lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne, ontwikkeld door Dept. Met 'in het oog springende animaties en heldere kopij' hoopt de bond met een nieuw publiek kennis te maken. Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo en nieuwe huisstijl.
De Consumentenbond stelt dat Nederlanders dagelijks veel en soms lastige keuzes moeten maken, zoals het kiezen van de juiste zorgverzekering of het vergelijken van koptelefoons. 'Waar ga je dan te rade? De Consumentenbond.'
In de nieuwe campagne brengt de bond de grote hoeveelheid keuzes herkenbaar in beeld. De pay-off 'Maak het jezelf makkelijk' moet benadrukken dat de Consumentenbond het maken van lastige keuzes makkelijk maakt.
Maaike Kammerman, routebepaler merk & integrale communicatie bij de Consumentenbond, laat weten: 'We tonen onze waarde door op een prettige manier in te spelen op de behoeftes van de consument, in alle koopfases. Dat past goed in de huidige wereld vol mogelijkheden, waar alles direct beschikbaar is maar je niet precies weet wie je kunt vertrouwen. We makkelijk moeilijke keuzes makkelijk, voor iedereen.'
Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo (zie onder) en nieuwe huisstijl, ontwikkeld door Studio Dumbar (onderdeel van Dept). De nieuwe stijl is terug te zien in onder meer de Consumentengids en op de website.
Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, over de vernieuwingen: 'We zetten hiermee een volgende stap in onze herijkte positionering. Het uiteindelijke doel is dat iedereen, met gemak en zekerheid, producten en diensten koopt en deze gebruikt in een eerlijke en veilige markt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.'
De campagne is vandaag van start gegaan op radio en social media. De animaties zijn vanaf maandag 14 oktober te zien op verschillende digital out of home-locaties in het land.
Het nieuwe logo van de Consumentenbond.
- 
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




