Knab: online bank, menselijke service
- Bureaus
- 22 okt 2019 @ 08:13
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Campagnes
- 22 okt 2019 @ 08:13
- Redactie MarketingTribune
De naamsbekendheid van Knab is naar eigen zeggen al vrij hoog, maar nog te weinig particulieren en ondernemers weten waar de bank voor staat. Met een nieuwe campagne van HERC the agency wil Knab benadrukken dat online ook menselijk kan zijn.
‘We willen duidelijk maken dat Knab het slimme en vooruitstrevende van een online bank combineert met betrokken, menselijke service. Dat is een combinatie die je niet veel ziet, daar zijn we echt anders in. Dat zien we ook terug in onze NPS, die met een gemiddelde van 42 opvallend hoog is,’ aldus Anne Ruth Groen, Manager Merk & Communicatie van Knab.
Knab wil met nieuwe campagne uitleggen waar het voor staat
In de commercial zien we wat Knab eigenlijk Knab maakt. We kijken in het hoofd van de bank, die bestaat uit twee helften. De groene helft is online, technisch en rationeel. De roze helft is empathisch, betrokken en service gericht. De commercial is gefilmd in een one-taker, de hoofdrolspeler is Vincent Vianen, een bekend danser en performer, die zelfs het tikken op een toetsenbord ritmisch maakt. Naast een commercial wordt er outdoor ingezet, radio en online.
CREDITS
Client: Age Huitema, Anne Ruth Groen
Creative agency: HERC the agency
Regisseur: Folkert Verdoorn
Productiehuis: CAKE Film & Photography
Post productie: The Compound
Grading: De Grot
Edit: The Compound
Muziek: Ruben Samama
Geluid: Wave Recording & Sound
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

