Boyan Slat centraal in nieuwe Word Leraar-campagne
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen het structurele lerarentekort oplossen en hebben digital agency Dept aangehaakt om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken.
Dit resulteerde in de Word Leraar in Den Haag-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.
Leraren hebben van jongs af aan een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de ondernemer, die met zijn succesvolle non-profit organisatie The Ocean Cleanup zwerfplastic uit de oceaan en rivieren haalt. Daarmee draagt hij bij aan het oplossen van een wereldwijd milieuprobleem. De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De ‘Word Leraar in Den Haag’-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse HAVO/VWO-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.
De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben
‘Door de belangrijke rol te belichten van leraren die het anderen mogelijk maken de wereld te veranderen, wordt er ingespeeld op de activistische inslag van de generatie die nu hun eindexamen HAVO/VWO doen,’ aldus Michael Maaskamp, creative director bij Dept. ‘Boyan is zelf opgegroeid in Delft en er is gefilmd op zijn basis- en middelbare school, wat het oprecht en authentiek maakt. Het is fijn om te merken dat het lerarentekort veel mensen aan het hart gaat en dat daardoor onverwachts deuren opengaan.’
‘Het voornaamste doel is om de aanstaande eindexamenkandidaten te enthousiasmeren voor een toekomst in het onderwijs, te beginnen met het bezoeken van open dagen en te kiezen voor een opleiding tot leraar,’ voegt Gert van den Ham, programmamanager van De Rode Loper, toe. ‘Naast inspiratie bevat de campagne dus ook activatie. Daarnaast kan het verhaal een gevoel van trots bij huidige docenten los te maken, in de hoop de boodschap in de regio Den Haag te verspreiden.’
De 'Word Leraar in Den Haag'-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.
Credits:
Klant:
John Swildens - Klassewerk
Gert van den Ham - Rode Loper
Dept:
Creative director: Michael Maaskamp
Sr. creative: Simon van Gorkum
Art director: Manuel di Tolve
Copy: Rob Voortman
Design: Vincent Botman
Agency producer: Dennis Gijsbers
Account: Bart Sweere
Strategie: Stefanie Kaandorp
Productie:
Productiemaatschappij: Hazazah
Director: Victor Vroegindeweij
Producer: Cynthia Fidder
Production manager: Ilse van Gelder
Director of Photography: Stephan Polman
Edit: Marvin Saïd
Grading: Erik van den Heuvel - De Grot
Sound: Hielke Praagman
Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

