Boyan Slat centraal in nieuwe Word Leraar-campagne

Boyan Slat centraal in nieuwe Word Leraar-campagne
  • Bureaus
  • 17 jan 2020 @ 10:13
  • 15604 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen het structurele lerarentekort oplossen en hebben digital agency Dept aangehaakt om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken.

Dit resulteerde in de Word Leraar in Den Haag-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.  

Leraren hebben van jongs af aan een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de ondernemer, die met zijn succesvolle non-profit organisatie The Ocean Cleanup zwerfplastic uit de oceaan en rivieren haalt. Daarmee draagt hij bij aan het oplossen van een wereldwijd milieuprobleem. De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De ‘Word Leraar in Den Haag’-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse HAVO/VWO-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.

De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben

‘Door de belangrijke rol te belichten van leraren die het anderen mogelijk maken de wereld te veranderen, wordt er ingespeeld op de activistische inslag van de generatie die nu hun eindexamen HAVO/VWO doen,’ aldus Michael Maaskamp, creative director bij Dept. ‘Boyan is zelf opgegroeid in Delft en er is gefilmd op zijn basis- en middelbare school, wat het oprecht en authentiek maakt. Het is fijn om te merken dat het lerarentekort veel mensen aan het hart gaat en dat daardoor onverwachts deuren opengaan.’

‘Het voornaamste doel is om de aanstaande eindexamenkandidaten te enthousiasmeren voor een toekomst in het onderwijs, te beginnen met het bezoeken van open dagen en te kiezen voor een opleiding tot leraar,’ voegt Gert van den Ham, programmamanager van De Rode Loper, toe. ‘Naast inspiratie bevat de campagne dus ook activatie. Daarnaast kan het verhaal een gevoel van trots bij huidige docenten los te maken, in de hoop de boodschap in de regio Den Haag te verspreiden.’

 

 

De 'Word Leraar in Den Haag'-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.  

 

Credits:

Klant:

John Swildens - Klassewerk

Gert van den Ham - Rode Loper

Dept:

Creative director: Michael Maaskamp

Sr. creative: Simon van Gorkum

Art director: Manuel di Tolve

Copy: Rob Voortman

Design: Vincent Botman

Agency producer: Dennis Gijsbers

Account: Bart Sweere

Strategie: Stefanie Kaandorp

 

Productie:

Productiemaatschappij: Hazazah

Director: Victor Vroegindeweij

Producer: Cynthia Fidder

Production manager: Ilse van Gelder

Director of Photography: Stephan Polman

Edit: Marvin Saïd

Grading: Erik van den Heuvel - De Grot

Sound: Hielke Praagman

Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken