Boyan Slat centraal in nieuwe Word Leraar-campagne
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen het structurele lerarentekort oplossen en hebben digital agency Dept aangehaakt om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken.
Dit resulteerde in de Word Leraar in Den Haag-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.
Leraren hebben van jongs af aan een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de ondernemer, die met zijn succesvolle non-profit organisatie The Ocean Cleanup zwerfplastic uit de oceaan en rivieren haalt. Daarmee draagt hij bij aan het oplossen van een wereldwijd milieuprobleem. De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De ‘Word Leraar in Den Haag’-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse HAVO/VWO-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.
De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben
‘Door de belangrijke rol te belichten van leraren die het anderen mogelijk maken de wereld te veranderen, wordt er ingespeeld op de activistische inslag van de generatie die nu hun eindexamen HAVO/VWO doen,’ aldus Michael Maaskamp, creative director bij Dept. ‘Boyan is zelf opgegroeid in Delft en er is gefilmd op zijn basis- en middelbare school, wat het oprecht en authentiek maakt. Het is fijn om te merken dat het lerarentekort veel mensen aan het hart gaat en dat daardoor onverwachts deuren opengaan.’
‘Het voornaamste doel is om de aanstaande eindexamenkandidaten te enthousiasmeren voor een toekomst in het onderwijs, te beginnen met het bezoeken van open dagen en te kiezen voor een opleiding tot leraar,’ voegt Gert van den Ham, programmamanager van De Rode Loper, toe. ‘Naast inspiratie bevat de campagne dus ook activatie. Daarnaast kan het verhaal een gevoel van trots bij huidige docenten los te maken, in de hoop de boodschap in de regio Den Haag te verspreiden.’
De 'Word Leraar in Den Haag'-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.
Credits:
Klant:
John Swildens - Klassewerk
Gert van den Ham - Rode Loper
Dept:
Creative director: Michael Maaskamp
Sr. creative: Simon van Gorkum
Art director: Manuel di Tolve
Copy: Rob Voortman
Design: Vincent Botman
Agency producer: Dennis Gijsbers
Account: Bart Sweere
Strategie: Stefanie Kaandorp
Productie:
Productiemaatschappij: Hazazah
Director: Victor Vroegindeweij
Producer: Cynthia Fidder
Production manager: Ilse van Gelder
Director of Photography: Stephan Polman
Edit: Marvin Saïd
Grading: Erik van den Heuvel - De Grot
Sound: Hielke Praagman
Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing