Boyan Slat centraal in nieuwe Word Leraar-campagne
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 17 jan 2020 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen het structurele lerarentekort oplossen en hebben digital agency Dept aangehaakt om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken.
Dit resulteerde in de Word Leraar in Den Haag-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.
Leraren hebben van jongs af aan een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de ondernemer, die met zijn succesvolle non-profit organisatie The Ocean Cleanup zwerfplastic uit de oceaan en rivieren haalt. Daarmee draagt hij bij aan het oplossen van een wereldwijd milieuprobleem. De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De ‘Word Leraar in Den Haag’-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse HAVO/VWO-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.
De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben
‘Door de belangrijke rol te belichten van leraren die het anderen mogelijk maken de wereld te veranderen, wordt er ingespeeld op de activistische inslag van de generatie die nu hun eindexamen HAVO/VWO doen,’ aldus Michael Maaskamp, creative director bij Dept. ‘Boyan is zelf opgegroeid in Delft en er is gefilmd op zijn basis- en middelbare school, wat het oprecht en authentiek maakt. Het is fijn om te merken dat het lerarentekort veel mensen aan het hart gaat en dat daardoor onverwachts deuren opengaan.’
‘Het voornaamste doel is om de aanstaande eindexamenkandidaten te enthousiasmeren voor een toekomst in het onderwijs, te beginnen met het bezoeken van open dagen en te kiezen voor een opleiding tot leraar,’ voegt Gert van den Ham, programmamanager van De Rode Loper, toe. ‘Naast inspiratie bevat de campagne dus ook activatie. Daarnaast kan het verhaal een gevoel van trots bij huidige docenten los te maken, in de hoop de boodschap in de regio Den Haag te verspreiden.’
De 'Word Leraar in Den Haag'-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.
Credits:
Klant:
John Swildens - Klassewerk
Gert van den Ham - Rode Loper
Dept:
Creative director: Michael Maaskamp
Sr. creative: Simon van Gorkum
Art director: Manuel di Tolve
Copy: Rob Voortman
Design: Vincent Botman
Agency producer: Dennis Gijsbers
Account: Bart Sweere
Strategie: Stefanie Kaandorp
Productie:
Productiemaatschappij: Hazazah
Director: Victor Vroegindeweij
Producer: Cynthia Fidder
Production manager: Ilse van Gelder
Director of Photography: Stephan Polman
Edit: Marvin Saïd
Grading: Erik van den Heuvel - De Grot
Sound: Hielke Praagman
Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers