Robert Kranenborg neemt truckerscafé over

- Bureaus
- 11 feb 2020 @ 11:08
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCommercialsPRCampagnes
- 11 feb 2020 @ 11:08
- Lucas Boon
Lotto lanceert een nieuwe campagne met topchef Robert Kranenborg in de hoofdrol. In het spotje trakteert vrachtwagenchauffeur en tevens Lotto-winnaar Arie zijn collega's op een sterrenlunch van Kranenborg, inclusief exquise broodje bal.
De tv-commercial, ontwikkeld door Selmore, is een vervolg op de eerdere 'Frankrijk'-commercial van Lotto. Deze nieuwe commercial is gebaseerd op het inzicht dat Lotto-winnaars hun leven niet radicaal omgooien, maar het wel nét even wat leuker maken. Ze blijven liever gewoon werken, maar pakken ook graag uit voor vrienden en bekenden.
De commercial (zie onder) wordt ondersteund met een PR-activatie. Robert Kranenborg ontfermt zich morgen (woensdag) voor één keer over het menu van het bekendste truckerscafé van Nederland, genaamd Bij Marjan. Op het industrieterrein van Westpoort Amsterdam tovert hij de populairste en meest bestelde lunchgerechten om tot exquise gerechten. Op het menu staat onder meer een 'boulette aux viande en croute', Kranenborgs interpretatie van het broodje bal.
Geïnteresseerden kunnen morgenmiddag terecht bij Bij Marjan en gratis genieten van deze sterrenlunch. Henk Wijngaard, Nederlands bekendste vrachtwagenchauffeur, speelt live zijn favoriete truckersongs.
Robert Kranenborg zegt: 'De tijd dat chefs hun neus ophaalden voor zoiets als snacks is allang voorbij. Ik vind het juist heel uitdagend om van een gehaktbal of uitsmijter iets buitengewoons te maken. Ik hoop dus dat mensen ervan genieten. Niet alleen de truckers, maar ook in keukens thuis.'
De campagne gaat vanavond live op tv, radio, online, outdoor en instore. De recepten van Kranenborg worden gedeeld op de social media-kanalen van Lotto.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Barbera Wolfensberger missieleider afvaardiging SXSW
- Nieuwe campagne Ziggo stelt technologie centraal
Laatste Nieuws
- Aangescherpte reclamecode... 06-02-2023
- Nieuwe brandingtak Sprints & Sneakers03-02-2023
- Barbera Wolfensberger missieleider... 03-02-2023
- Esprix deadline verlengd tot 23... 03-02-2023
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day