Stéphane Martin (ARPP): 'VanMoof-commercial brengt automotive in diskrediet’
- Bureaus
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Commercials
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Lucas Boon
De nieuwe commercial van fietsmerk VanMoof is geweerd van de Franse televisie door de ARPP (de Reclame Code Commissie daar) omdat deze 'een klimaat van angst' zou veroorzaken. VanMoof bracht het nieuws vanmorgen naar buiten, maar nu reageert ARPP-baas Stéphane Martin.
In de bewuste commercial van het van oorsprong Amsterdamse merk reflecteren auto's 'de ratrace van vroeger', waarmee de kijker wordt uitgenodigd om zijn vervoersmiddelen in de stad te heroverwegen voor een schonere, groenere toekomst – met een fiets van VanMoof dus. Volgens ARPP bezorgt de fietscommercial de automotive-branche een slechte naam.
Stéphane Martin, president van ARPP, zegt: 'Het is te makkelijk om door te schreeuwen om censuur proberen gratis media-aandacht te genereren. We kunnen het ons niet veroorloven om bepaalde branches (de automotive, red.) in diskrediet te brengen, dat is een principekwestie van eerlijke concurrentie. Rook uit fabrieksschoorstenen hebben niets te maken met de fietsindustrie. Een product promoten door te denigreren is niet de bedoeling.' Lees zijn volledige reactie (in het Frans) hier.
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers