Stéphane Martin (ARPP): 'VanMoof-commercial brengt automotive in diskrediet’

  • Bureaus
  • 30 jun 2020 @ 13:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Commercials

De nieuwe commercial van fietsmerk VanMoof is geweerd van de Franse televisie door de ARPP (de Reclame Code Commissie daar) omdat deze 'een klimaat van angst' zou veroorzaken. VanMoof bracht het nieuws vanmorgen naar buiten, maar nu reageert ARPP-baas Stéphane Martin.

In de bewuste commercial van het van oorsprong Amsterdamse merk reflecteren auto's 'de ratrace van vroeger', waarmee de kijker wordt uitgenodigd om zijn vervoersmiddelen in de stad te heroverwegen voor een schonere, groenere toekomst – met een fiets van VanMoof dus. Volgens ARPP bezorgt de fietscommercial de automotive-branche een slechte naam.

Stéphane Martin, president van ARPP, zegt: 'Het is te makkelijk om door te schreeuwen om censuur proberen gratis media-aandacht te genereren. We kunnen het ons niet veroorloven om bepaalde branches (de automotive, red.) in diskrediet te brengen, dat is een principekwestie van eerlijke concurrentie. Rook uit fabrieksschoorstenen hebben niets te maken met de fietsindustrie. Een product promoten door te denigreren is niet de bedoeling.' Lees zijn volledige reactie (in het Frans) hier.

Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken