Stéphane Martin (ARPP): 'VanMoof-commercial brengt automotive in diskrediet’
- Bureaus
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Commercials
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Lucas Boon
De nieuwe commercial van fietsmerk VanMoof is geweerd van de Franse televisie door de ARPP (de Reclame Code Commissie daar) omdat deze 'een klimaat van angst' zou veroorzaken. VanMoof bracht het nieuws vanmorgen naar buiten, maar nu reageert ARPP-baas Stéphane Martin.
In de bewuste commercial van het van oorsprong Amsterdamse merk reflecteren auto's 'de ratrace van vroeger', waarmee de kijker wordt uitgenodigd om zijn vervoersmiddelen in de stad te heroverwegen voor een schonere, groenere toekomst – met een fiets van VanMoof dus. Volgens ARPP bezorgt de fietscommercial de automotive-branche een slechte naam.
Stéphane Martin, president van ARPP, zegt: 'Het is te makkelijk om door te schreeuwen om censuur proberen gratis media-aandacht te genereren. We kunnen het ons niet veroorloven om bepaalde branches (de automotive, red.) in diskrediet te brengen, dat is een principekwestie van eerlijke concurrentie. Rook uit fabrieksschoorstenen hebben niets te maken met de fietsindustrie. Een product promoten door te denigreren is niet de bedoeling.' Lees zijn volledige reactie (in het Frans) hier.
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing