Zilveren Kruis: gezondheid als totaalplaatje
- Bureaus
- 20 okt 2020 @ 11:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 20 okt 2020 @ 11:18
- Lucas Boon
Gezond leven gaat verder dan alleen goed eten en veel bewegen. Ook de mentale gesteldheid speelt een belangrijke rol. Rondom deze filosofie heeft zorgverzekeraar Zilveren Kruis in samenwerking met reclamebureau Dawn een nieuwe campagne ontwikkeld.
Roel van der Heijden, manager brand & marketing bij Zilveren Kruis, zegt: 'Als je mensen in Nederland vraagt naar manieren om gezonder te leven, dan worden beter eten en genoeg bewegen meestal genoemd. Dat ook je omgeving en relaties met anderen van invloed zijn op je gezondheid, is voor veel mensen niet bekend. Met deze campagne laten we zien dat gezondheid meer is dan niet-ziek zijn en dat alles meetelt als het om je gezondheid gaat. We motiveren Nederlanders om met kleine stapjes op een ontspannen manier met hun gezondheid om te gaan.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en social media. Daarnaast werkten Zilveren Kruis en Dawn het afgelopen jaar aan een nieuwe positionering, waarbij de begrippen 'totaalplaatje van je gezondheid' en 'alles telt mee' veelvuldig terugkomen in de uitingen van de zorgverzekeraar. Ook is er een nieuw logo en soundlogo.
David Snellenberg, oprichter van Dawn, zegt: 'Ook in campagnes wordt het belang van 'een totaalplaatje' steeds groter. Door de versnippering aan kanalen als aandacht is die ene tv-commercial niet meer zaligmakend. Het gaat om het samenspel van middelen, die zowel onderscheidend als herkenbaar zijn. Daarom introduceren we naast de campagne ook een aantal merkankers die ons in staat stellen om op elk format 'identity driven content' te maken.’
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing