Tele2: bepaal het helemaal

Tele2: bepaal het helemaal
  • Bureaus
  • 16 apr 2021 @ 12:22
  • 21107 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Tele2 gelooft dat het maken van eigen keuzes het leven leuker, spannender en verrassender maakt. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet dit idee versterken.

Tele2 biedt 'verschillende flexibele proposities' die je in staat stellen zelf te bepalen hoe je met telecom omgaat, aldus de provider. Met de campagne is ook een nieuwe campagnestijl gelanceerd: een evolutie naar een meer volwassen vormgeving die nog steeds onmiskenbaar Tele2 is, aldus Tele2 zelf. De campagne is uitgewerkt in 'alle touchpoints van de journey' die voor de doelgroep van 'heavy data-users' relevant zijn. Met andere woorden zijn dit: radio, digital out of home, online video en social media.

Positionering aangescherpt

Margaret Kreuger, manager brand & customer communications bij T-Mobile Nederland (waar Tele2 onder valt), zegt: 'We hebben onze positionering aangescherpt, van 'niet omdat het moet, maar omdat het kan' naar 'bepaal het helemaal'. De focus is verschoven van unlimited data alleen naar de keuzevrijheid die wij onze klanten te bieden hebben. 5G kan maandelijks aan of uit, unlimited data kan altijd of alleen in het weekend; en dat zijn nog maar twee voorbeelden van proposities die we onlangs hebben gelanceerd. Met deze ingrediënten hebben we weer een prachtige campagne ontwikkeld.'

Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko, vult aan: 'Het is een mooie uitdaging om een iconisch merk als Tele2 naar een volgend niveau te tillen. Een team-effort in co-creatie met Tele2, de mediabureaus (Mediacom en Iprospect, red) en TBWA\X. Met als resultaat een geïntegreerde campagne die is toegespitst op de interesses van de doelgroep en optimaal gebruikmaakt van de kanalen binnen de gehele custumer journey.'

Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken