Sports Alliance en Maileon sluiten alliantie voor omni-channel fanmarketing
- Bureaus
 - 13 aug 2021 @ 08:52
 - Link
 - 
  
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Nieuwe klantDoelgroepen
 
- 13 aug 2021 @ 08:52
 - Ryan Baij
 
Sports Alliance en Maileon zijn een strategische samenwerking aangegaan voor omni-channel fanmarketing bij sportorganisaties in negen landen.
Met het marketingplatform van Maileon krijgen marketers meer mogelijkheden om data-driven en gepersonaliseerde marketingcampagnes uit te voeren. Met de samenwerking gaan beide organisaties hun internationale posities in de sport en e-mailmarketing verder uitbouwen.
Henk-Frits Verkerk, Managing Director van Sports Alliance, licht de samenwerking toe: ‘Dat e-mailmarketing voor onze klanten nog altijd een belangrijk kanaal is, blijkt uit de meer dan 3 miljard verzonden e-mails de afgelopen jaren. Maileon biedt met haar marketingplatform nieuwe innovatieve mogelijkheden om de fanbeleving verder te personaliseren. Juist die mogelijkheden om persoonlijk met fans te communiceren via e-mail, sms, push notificaties en print, zijn en worden van essentieel belang voor onze klanten. Het helpt ons om motto, Personalising Sports, nog beter waar te maken.’
Ook Menno Worst en Bjorn van Breemen, managing directors van Maileon, zien grote kansen voor het partnership: ‘We hebben de ambitie om samen verder te groeien in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Samen met Sports Alliance gaan we sportorganisaties wereldwijd helpen bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun omni-channel strategie. Daarnaast denken we dat Sports Alliance en de Sportmarketers die met het Sports Alliance platform werken, ons zullen uitdagen om gepersonaliseerde communicatie verder te ontwikkelen in de komende jaren. Deze alliantie maakt ons beide én de aangesloten sportorganisaties sterker.’
Sports Alliance is actief bij ruim 140 sportclubs en -bonden in de wereld. Sportclubs variërend van Feyenoord, PSV Eindhoven, Club Brugge en Wolverhampton Wanderers maar ook bijvoorbeeld alle clubs in de Keuken Kampioen Divisie en de Belgische Pro League maken gebruik van het platform van Sports Alliance.
Foto: Maileon
- 
Ryan Baij
 - Werkt Bij: BBP Media
 - Functie: Allround Redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 - Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

