Sports Alliance en Maileon sluiten alliantie voor omni-channel fanmarketing
- Bureaus
- 13 aug 2021 @ 08:52
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Nieuwe klantDoelgroepen
- 13 aug 2021 @ 08:52
- Ryan Baij
Sports Alliance en Maileon zijn een strategische samenwerking aangegaan voor omni-channel fanmarketing bij sportorganisaties in negen landen.
Met het marketingplatform van Maileon krijgen marketers meer mogelijkheden om data-driven en gepersonaliseerde marketingcampagnes uit te voeren. Met de samenwerking gaan beide organisaties hun internationale posities in de sport en e-mailmarketing verder uitbouwen.
Henk-Frits Verkerk, Managing Director van Sports Alliance, licht de samenwerking toe: ‘Dat e-mailmarketing voor onze klanten nog altijd een belangrijk kanaal is, blijkt uit de meer dan 3 miljard verzonden e-mails de afgelopen jaren. Maileon biedt met haar marketingplatform nieuwe innovatieve mogelijkheden om de fanbeleving verder te personaliseren. Juist die mogelijkheden om persoonlijk met fans te communiceren via e-mail, sms, push notificaties en print, zijn en worden van essentieel belang voor onze klanten. Het helpt ons om motto, Personalising Sports, nog beter waar te maken.’
Ook Menno Worst en Bjorn van Breemen, managing directors van Maileon, zien grote kansen voor het partnership: ‘We hebben de ambitie om samen verder te groeien in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Samen met Sports Alliance gaan we sportorganisaties wereldwijd helpen bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun omni-channel strategie. Daarnaast denken we dat Sports Alliance en de Sportmarketers die met het Sports Alliance platform werken, ons zullen uitdagen om gepersonaliseerde communicatie verder te ontwikkelen in de komende jaren. Deze alliantie maakt ons beide én de aangesloten sportorganisaties sterker.’
Sports Alliance is actief bij ruim 140 sportclubs en -bonden in de wereld. Sportclubs variërend van Feyenoord, PSV Eindhoven, Club Brugge en Wolverhampton Wanderers maar ook bijvoorbeeld alle clubs in de Keuken Kampioen Divisie en de Belgische Pro League maken gebruik van het platform van Sports Alliance.
Foto: Maileon
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing