Landelijke campagne over Samen Beslissen in de zorg
- Bureaus
- 8 sep 2021 @ 22:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 sep 2021 @ 22:50
- Sjaak Hoogkamer
Deze week gaat de nationale campagne Samen Beslissen van start. De campagne is te volgen op tv radio, DOOH, social media en in het ziekenhuis, bij de huisarts, fysiotherapeut, wijkverpleging en overal waar zorg plaatsvindt.
Onder meer de strategie, het concept en de productie is in handen van KesselsKramer.
De campagne gaat niet alleen óver de dialoog tussen patiënten en hun zorgverleners, maar brengt die ook letterlijk en figuurlijk in beeld. Daarvoor vroeg KesselsKramer Robin de Puy, fotograaf des vaderlands in 2016, echte zorgverleners en patiënten ‘en profil’ in beeld te brengen. Een metafoor voor het goede gesprek waar de campagne toe oproept. De hoofdpersonen en hun gesprekken, vormen de basis van een tvc, tientallen OLV’s, radiocommercials en printmedia met één duidelijke afzender: www.begineengoedgesprek.nl. Op deze website zijn tips en ervaringen helder uiteengezet.
De campagne is het resultaat van een uitgebreide samenwerking tussen patiëntenorganisaties en brancheorganisaties uit de medisch-specialistische zorg, de huisartsenzorg, de paramedische zorg en de wijkverpleging.
Campagnemanager Caroline de Moor vertegenwoordigt deze groep: ‘Het is mooi om te zien dat het thema Samen Beslissen door zoveel partijen uit de zorg wordt omarmd. Dit betekent dat Samen Beslissen belangrijk is en deze campagne geeft het de aandacht die het verdient. Want een goed gesprek tussen zorgverlener en patiënt lijkt logisch, maar in de praktijk gebeurt het toch nog te weinig.’
Uit onderzoek van Kantar Public, in opdracht van het ministerie van VWS, blijkt daarnaast dat minstens een kwart van alle patiënten Samen Beslissen lastig vindt. Op hun beurt overschatten zorgverleners vaak de mate waarin zij Samen Beslissen. ‘Het bijzondere aan deze campagne is dan ook dat deze is gericht op zowel patiënten als zorgverleners,’aldus Caroline de Moor.
Over de campagne Samen Beslissen
De campagne Samen Beslissen is een initiatief van het programma Uitkomstgerichte Zorg en richt zich op patiënten en zorgverleners. Dit programma zet zich binnen de medisch-specialistische zorg in voor meer inzicht in zorguitkomsten en voor meer Samen Beslissen. Naast de medisch-specialistische zorg richt de campagne zich op drie andere sectoren. Ook binnen de huisartsenzorg, paramedische zorg en wijkverpleging wordt ingezet op Samen Beslissen. Via de campagne spreken deze vier sectoren de komende anderhalf jaar dezelfde taal als het om Samen Beslissen gaat. Een mooi signaal naar patiënten en cliënten.
Credits
Opdrachtgever: samenwerkende brancheorganisaties in het programma Uitkomstgerichte Zorg
Bureau: KesselsKramer
Regie en fotografie: Robin de Puy
Edit: Axel Roelofs
Muziek & geluid: RECsound
Website: KesselsKramer Digital
Media: Zigt
PR: Counter Content
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers