Hornbach luidt een wild voorjaar in

Hornbach luidt een wild voorjaar in
  • Bureaus
  • 24 mrt 2022 @ 08:43
  • 21445 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesWinkelen

Zorg in de lente voor je tuin. Anders wordt hij wild. Heel wild. In zijn nieuwste voorjaarscampagne laat Hornbach zien hoe verwaarloosde tuinplanten het heft in eigen handen nemen.

Volledig losgeslagen maken ze een wilde rit naar de tuinafdeling van de projectbouwmarkt. De boodschap? ‘Kom naar Hornbach. Voordat jouw tuin het doet’

'Het voorjaar is de tijd om de tuin onder handen te nemen én om de boel even goed wakker te schudden', vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie Hornbach Nederland. 'Beide dingen zijn ons wel toevertrouwd. Ook deze voorjaarscampagne is weer een hele bijzondere. Planten, bomen en struiken komen echt tot leven, zelfs letterlijk, in een korte video van ruim twee minuten. Die laat op de typische Hornbach-manier zien, met een berg passie én een beetje waanzin, dat je tuin echt aandacht nodig heeft'.

Naast de lange versie zijn er ook teasers, compleet met ‘Behind the scenes’.

Verwilderd
In de nieuwe campagnevideo zien we hoe een stel tuinplanten een wilde rit maakt. Volledig losgeslagen planten en graszoden rijden in een auto met bonkende speakers, gaan op stap en zetten de bloemetjes buiten zoals je nog nooit hebt gezien. Hun bestemming: Hornbach. Als je de tuin lang verwaarloost, wordt hij blijkbaar zó wild, dat hij je auto pakt en zelf naar Hornbach gaat – is het idee. Want jouw tuin weet waar de laagste prijzen zijn! De muziek in de video is dit keer een speciaal geschreven nummer dat, op de beste jaren 80 manier, de planten een stem geeft. Als je goed luistert, hoor je de planten zelfs vragen om bemesting en respect. Het camerawerk was in handen van de Oscarwinnende (Slumdog Millionaire) Deen Anthony Dod.

Campagne
De crossmediale campagne is te zien op televisie, in bioscopen, out of home, print, en online. Bekijk de campagne in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits:
Bureau: Heimat, Berlijn
Productie: Stink Berlin
Regie: Traktor
Music: Finger Music and Sound Design
Sound design: David Arnold, Loft Tonstudios GmbH, Berlijn


Over Hornbach
'Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. Hornbach is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zestien projectbouwmarkten en één Hornbach Vloeren vestiging in ons land. In 2021 riepen consumenten Hornbach.nl voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. Hornbach werd eerder vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).'
(bron: Hornbach)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken