MG Motor Europe gaat door met Altavia Unite voor social media

  • Bureaus
  • 9 mei 2022 @ 11:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

MG Motor Europe, onderdeel van Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC Motor) heeft opnieuw gekozen voor Altavia Unite als social bureau voor de Europese markt.

De afgelopen twee jaar was Altavia Unite al verantwoordelijk voor het inrichten en uitrollen van de social mediastrategie voor MG. De opdracht was om het vernieuwde merk MG te positioneren op social media en bouwen aan een volledig nieuwe fanbase.

Het fundament van het herpositioneren van MG was het delen van content. Marco van Gils, sr. social mediamanager van Altavia: ‘Iedereen die ervaring heeft met het produceren van automotive content weet dat dit flinke uitdagingen met zich meebrengt. Video’s en visuals moeten van zeer hoge kwaliteit zijn en de lange doorlooptijd van het productieproces maakt inhaken op de actualiteit niet altijd even makkelijk.’ Terwijl veel automotive merken hun campagnebeelden één-op-één doorplaatsen op social media, koos Altavia Unite voor een meer snappy aanpak. Het bureau besloot hierbij om zelf content te creëren waarin MG en de actualiteit samenkomen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken