[Cannes] Donderdagavond 3x brons voor Nederland
- Bureaus
- 24 jun 2022 @ 13:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CannesAwardsMarketing
- 24 jun 2022 @ 13:35
- Peter van Woensel Kooy
Op dag vier tijdens het 'Festival van Creativiteit' in Cannes mocht Nederland drie felbegeerde Leeuwen in ontvangst nemen voor bekroonde communicatiecampagnes. Hier de namen plus links naar alle eerdere Cannes-verslaggeving.
Het gaat om de campagnes 'Mijn naam is Peter’ (bureau The Family waarin op Linkedin vrouwen hun profielnaam inwisselden voor 'Peter' uit protest tegen het glazen plafond), 'A piece of Ajax' (van bureau One Nil, waarbij elke aangesloten Ajax-fan een brokje uit het eremetaal kreeg thuisgestuurd) en Mercedes-Benz (bureau Publicis Groupe met een ' milboard': een windmolen die de vorm van het logo aanneemt en schone energie opwekt). Het betrof drie bronzen Leeuwen in de categorieën Creative b2b, Creative data, Direct, Media, PR en Social & Influencer.
(PvWK)
Lees ook: Cannes Lions kent geen finishlijn
Lees: 180 wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey
Lees: Cannes Lions: Zes Nederlandse nominaties op nieuwe shortlist
En: Google: all inclusive
En: Cannes Lions: Cheil Amsterdam en Halal Amsterdam in de prijzen
En: Van onze man in Cannes: Twitter opent zee aan shoppingmogelijkheden
En: 4x genomineerd in categorieën Sustainable Development Goals en Film
En natuurlijk: New storytelling, comeback captain Picard, ontbijt chez Vis en Unmute
Het Cannes Lions International Festival of Creativity is een jaarlijks vijfdaags internationaal evenement voor mensen die werken in creatieve communicatie, reclame, marketing en aanverwante gebieden. Het wordt beschouwd als de grootste bijeenkomst van de reclame- en creatieve communicatie-industrie. Bekijk hier het totaal-overzicht van alle winnaars in 2022. Bekijk hier de award-highlights op Vimeo vanuit de Cannes organisatie.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Cannes
- 2022
- Mercedes-Benz
- Ajax-fan
- Lions
- creativiteit
- The Family
- glazen plafond
- One Nil
- Peter
- A piece of Ajax
- Publicis Groupe
- prijzen
- profielnaam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers