[Cannes] Donderdagavond 3x brons voor Nederland
![[Cannes] Donderdagavond 3x brons voor Nederland](/bureaus/nieuws/2022/06/cannes-donderdagavond-3x-brons-voor-nederland/Cannes-Lion-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 24 jun 2022 @ 13:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CannesAwardsMarketing
- 24 jun 2022 @ 13:35
- Peter van Woensel Kooy
Op dag vier tijdens het 'Festival van Creativiteit' in Cannes mocht Nederland drie felbegeerde Leeuwen in ontvangst nemen voor bekroonde communicatiecampagnes. Hier de namen plus links naar alle eerdere Cannes-verslaggeving.
Het gaat om de campagnes 'Mijn naam is Peter’ (bureau The Family waarin op Linkedin vrouwen hun profielnaam inwisselden voor 'Peter' uit protest tegen het glazen plafond), 'A piece of Ajax' (van bureau One Nil, waarbij elke aangesloten Ajax-fan een brokje uit het eremetaal kreeg thuisgestuurd) en Mercedes-Benz (bureau Publicis Groupe met een ' milboard': een windmolen die de vorm van het logo aanneemt en schone energie opwekt). Het betrof drie bronzen Leeuwen in de categorieën Creative b2b, Creative data, Direct, Media, PR en Social & Influencer.
(PvWK)
Lees ook: Cannes Lions kent geen finishlijn
Lees: 180 wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey
Lees: Cannes Lions: Zes Nederlandse nominaties op nieuwe shortlist
En: Google: all inclusive
En: Cannes Lions: Cheil Amsterdam en Halal Amsterdam in de prijzen
En: Van onze man in Cannes: Twitter opent zee aan shoppingmogelijkheden
En: 4x genomineerd in categorieën Sustainable Development Goals en Film
En natuurlijk: New storytelling, comeback captain Picard, ontbijt chez Vis en Unmute
Het Cannes Lions International Festival of Creativity is een jaarlijks vijfdaags internationaal evenement voor mensen die werken in creatieve communicatie, reclame, marketing en aanverwante gebieden. Het wordt beschouwd als de grootste bijeenkomst van de reclame- en creatieve communicatie-industrie. Bekijk hier het totaal-overzicht van alle winnaars in 2022. Bekijk hier de award-highlights op Vimeo vanuit de Cannes organisatie.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- glazen plafond
- One Nil
- Peter
- Ajax-fan
- The Family
- prijzen
- A piece of Ajax
- creativiteit
- profielnaam
- 2022
- Mercedes-Benz
- Lions
- Publicis Groupe
- Cannes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw verkeersbord vraagt aandacht... 30-05-2023
- Effie Awards introduceert... 30-05-2023
- Nieuwe merkstrategie en -identiteit... 30-05-2023
- [branded content] Squla focust op... 30-05-2023
- Jonge creatieven bepleiten trein... 30-05-2023
- Being There organiseert Insight... 28-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres