Cannes Lions: Cheil Amsterdam en Halal Amsterdam in de prijzen

  • Bureaus
  • 22 jun 2022 @ 09:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Cannes

Op dag twee van de Cannes Lions was er wederom Nederlands succes: Halal Amsterdam won zilver en Cheil Amsterdam won zilver én brons.

Halal Amsterdam won het zilver in de categorie Film Craft voor de korte film We Will Become Better. De film wil bekendheid geven aan het werk van het Russische LGBTQ-netwerk.

Cheil Amsterdam won zilver en brons voor hun werk voor Samsung FastFrame in de categorie Entertainment Sport. Deze sponsorfilm belicht het harde werk van de Nederlandse BMX’ers op de Olympische Spelen in Tokyo in 2021.

Er waren op dag twee zes Nederlandse bureaus genomineerd in vijf verschillende categorieën. Naast Halal en Cheil waren dat TBWA\Neboko, MediaMonks, One:Nil en Ogilvy Social Lab. Eerder kreeg 180 al goud voor Project Convey in de categorie Health and Welness en waren er drie Nederlandse winnaars bij de Young Lions.

Ook de komende dagen maken Nederlandse bureaus nog kans op een Lion. Op 22 juni worden de shortlists in de volgende categorieën bekend gemaakt: Creative B2B, Creative Data, Direct, Media, PR en  Social & Influencer.

Zie voor meer nieuws vanuit Cannes de artikelen: Cannes kent geen finishlijn en Google: all inclusive.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken