Drie Nederlandse Young Lions-winnaars bekend en eerste overige nominaties

  • Bureaus
  • 20 jun 2022 @ 13:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesCannes

Met de Young Lions-competitie door de Cannes Lions-organisatie en Orange Lions krijgen jonge creatieven over de hele wereld de kans een Leeuw te winnen. Drie junior teams wonnen. Daarnaast regenen de eerste nominaties in andere categorieën binnen.

De Nederlandse winnaars van de Young Lions 2022 competitie zijn:

* Aiyana Zammit (Truus) en Darryl Zhi Tien Soh (Edelman): shortlisted
* Gabriel Abrucio (Publicis Amsterdam) en Isaque Seneda (Publicis Amsterdam): shortlisted and rewarded with Bronze
* Nino Stoffels (Natwerk) en Claudine Wijsmuller (Natwerk): shortlisted and rewarded with Gold

Overige bekendgemaakte kanshebbers op een 'Leeuw' (ofwel nominaties voor Nederlandse bureaus) plus hun categorie:

Film Craft
-LGBT Network 'We will become together' van Halal Amsterdam (2x)
-Staatsloterij 'Fritsie' door TBWA\Neboko, Czar Amsterdam, Men in Green, MRTN Amsterdam, Use of Original Music
-WeTransfer 'Aline, the French dispatch' van WeTransfer Amsterdam








Entertainment
- LGBT Network 'We will become better' door Halal Amsterdam

Industry Craft
- Sea Shepherd 'Cath of the day' van Ogilvy Social Lab Amsterdam en Chuck Studio's

Digital Craft
- Netflix 'The Witcher, welcome to the continent' van MediaMonks
- Anne Frank Huis 'The bookcase for tolerance' van MediaMonks, Holy Fools, Hagens PR (2x)
- Microsoft Xbox 'Become master chief' van Superhero Cheesecake Amsterdam
- Heineken 'The virtual Heineken silver' van Boomerang Agency, Le Pub Amsterdam, MassiveMusic Amsterdam
- WeTransfer 'Traces, a digital time capsule' van Wetransfer Amsterdam




Design
- Malaria 'Malaria no more'van DentsuAchtung, OneSize, Posterscope, Sizzer (alledrie gevestigd te Amsterdam)

Entertainment Lions for Sport
- AFC Ajax 'a piece of Ajax' van One Nil, Falsum, Major Fifth en Het PR Bureau
- Heineken 'The genderless Billboard' van Le Pub Amsterdam
- Samsung 'Fastframe' van Cheil Amsterdam, House of Sports, Park Studio, Starcom Amsterdam (3x)

Outdoor
- Netflix 'The art of stealing' door Netflix Amsterdam en Gong Gliwice (Polen) (3X)
- Sea Shepherd 'Catch of the day' door Ogilvy Social Lab Amsterdam en Chuck Studio's Amsterdam

Glass: the lion for Change
- Adidas voor 'Adidas breast gallery' van TBWA\Neboko

Bekijk hier alle shortlists (en t.z.t. de winnaars) via de officiële Cannes Lions website.
(PvWK)












 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken