Cannes Lions: Zes Nederlandse nominaties op nieuwe shortlist

  • Bureaus
  • 22 jun 2022 @ 14:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Cannes

Op de shortlist voor de Cannes Lions die op 22 juni bekend werden gemaakt staan zes Nederlandse nominaties. One:Nil werd twee keer genomineerd, The Family Amsterdam werd ook twee keer genomineerd en er waren nominaties voor de Publicis Groupe Amsterdam en Wieden + Kennedy Amsterdam.

My Name Is Peter, het initiatief om genderongelijkheid aan de kaak te stellen van The Family Amsterdam werd twee keer genomineerd: in de categorie PR – Social Engagement en in de categorie Media – Use of Social Platforms.

Ook One:Nil kreeg twee nominaties, voor hun werk met voetbalclub Ajax onder de titel Piece of Ajax naar aanleiding van de 35e landstitel van de Amsterdamse club. De nominaties waren in de categorie PR – Community Management en in PR – Use of Events/Stunts.

In de categorie Social Influencers - werd  Wieden + Kennedy Amsterdam genomineerd voor New Football News in opdracht van Nike. De Publicis Groupe Amsterdam tenslotte werd genomineerd in Media  - Use of Stunts voor Millboard Zero Emission van Mercede Benz.

De daadwerkelijke prijswinnaars worden op 23 juni bekendgemaakt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken