Google: all inclusive

  • Bureaus
  • 21 jun 2022 @ 15:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

Google lanceert vandaag, dinsdag 21 juni, een zogenoemd Accessible Marketing Playbook als een soort gereedschapskist voor het ontwerpen van toegankelijke marketing als onderdeel van Google's All In. Cannes Lions is de eerste officiële partner van Google op dit gebied.

Het handboek is gemaakt in samenwerking met LaVant Consulting en Disability:IN, en volgens Google  omarmd door invloedrijke brancheorganisaties zoals American Association of Ad Agencies, Ad Council en Cannes Lions.

Het playbook heeft het afgelopen jaar ‘een zinvolle rol gespeeld bij het begeleiden van de marketinginspanningen van Google en is het vandaag beschikbaar voor iedereen op google.com/all-in.’

Het boek volgt op jaren van onderzoek en samenwerking, en een doorlopend proces om een reeks acties te identificeren en begeleiding te bieden aldus Google, ‘om de toegankelijkheid te verbeteren, van het bouwen van meer toegankelijke webervaringen tot het zoeken naar mogelijkheden om mensen met een handicap authentiek te portretteren.’ 

Simon Cook, CEO van Cnnes Lions in een reactie: ‘We zijn verheugd dat Google dit jaar zijn draaiboek voor creatief op All-in lanceert op Cannes Lions. We juichen het toe dat ze hun kennis van jarenlang onderzoek en samenwerking met toonaangevende gehandicaptenorganisaties en experts willen delen met marketeers. Juist ook om hen verhalen te laten vertellen die toegankelijk en inclusief zijn.’

Lorraine Twohill, CMO Google (zie foto hierboven): ‘We willen marketeers, adverteerders en alle creatieven de tools geven die ze nodig hebben om werk te maken dat zowel resoneert met mensen met een handicap als de gehandicapte gemeenschap juist vertegenwoordigt in reclame en marketing. Daarom breiden onze inclusieve marketingtoolkit All In uit met nieuwe inzichten over toegankelijke marketing.’

Volgens Twohill is Cannes Lions de beste plek om dit te lanceren. ‘Hier in Cannes is inclusiviteit een belangrijk thema dit jaar. Als eerste officiële toegankelijkheidspartner van Cannes Lions werken we samen met Cannes om ervoor te zorgen dat het festival is gebouwd voor mensen met een handicap. Dit omvat het leveren van American Sign Language (ASL) -tolken en het gebruik van Live Transcribe voor realtime ondertiteling. We zorgen er ook voor dat het Google Beach, onze thuisbasis in Cannes, rolstoeltoegankelijk is en CART-ondertiteling, Live Transcribe op Google Pixels voor realtime ondertiteling en ASL-tolken biedt, zodat alle programmering van Google voldoet aan de beste praktijken voor toegankelijkheid.’

Met de voortdurende steun van de partners om deze inzichten te gebruiken, ziet Twohill een betekenisvolle verbetering. ‘Uit onze jaarlijkse audit van Google's advertentiemateriaal voor consumentenmarketing bleek bijvoorbeeld dat onze topcampagnes in de VS in 2021 meer prominente spreekrollen voor vrouwen boden en onze doelen overschreden om leden van Aziatische, zwarte en Latino / Latinx-gemeenschappen beter te vertegenwoordigen.’

Er is volgens haar vooruitgang geboekt in de manier waarop mensen met een handicap een plek hebben in advertenties, maar er is nog een lange weg te gaan.

Twohill, afsluitend: ‘In 2021 waren mensen met een handicap vertegenwoordigd in 5,6% van onze advertenties, een stijging van 5x ten opzichte van het voorgaande jaar. We hebben ook de stereotypen van handicaps in ons werk drastisch verminderd. Maar we weten dat het niet genoeg is.  We moeten ervoor zorgen dat alle mensen met een handicap toegang hebben tot dat creatieve domein. Daarom zijn we zo gefocust op het toepassen van de nieuwste toegankelijke best practices voor marketing, die nu worden gedeeld op All In.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken