Engie lanceert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 10:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2022 @ 10:05
- Sjaak Hoogkamer
Energieleverancier Engie lanceert een campagne om haar nieuwe positionering te introduceren. Het bedrijf wil klanten meer regie geven over hun energiezaken.
Dat doet het bedrijf onder meer door ze inzicht te geven in hun verbruik en om besparen en verduurzamen laagdrempeliger te maken. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Wefilm.
In de tvc maakt een fantasierijk meisje haar ronde door het huis om te besparen waar ze kan. Naast de spot zijn diverse tag-on’s ontwikkeld met meer informatie over hoe klanten meer regie over hun energiezaken kunnen krijgen. Daarnaast wordt de campagne uitgerold op radio en social media.
Twan Roovers, Manager Brand & Media van Engie: ‘Veel Nederlanders zijn momenteel dagelijks met hun energie bezig. En waar de energie in huis ons leven juist aangenamer zou moeten maken, is het momenteel helaas één van de grootste zorgen.. Wij willen daarbij helpen waar het kan. Door energiezaken duidelijker en makkelijker te maken.Onze klanten associëren Engie al sterk met ‘gemak’. Dat willen we nu ook uitdragen naar de rest van Nederland.’
Credits:
Client: ENGIE
Client Responsible: Carolijn Hommes, Twan Roovers, Sanne Hanssen
Concept: Wefilm Concepts
Creative director: Ruben Cusell
Director: Jan Boon
Client Lead: Senne Hartskeerl
Producer: Merijn Swinkels, Annemijn Boon
DOP: Michel Rosendaal
Offline edit: Nick Rozenberg
Grading & online: Captcha
Sound: Freek Vrijhof
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

