Engie lanceert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 10:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2022 @ 10:05
- Sjaak Hoogkamer
Energieleverancier Engie lanceert een campagne om haar nieuwe positionering te introduceren. Het bedrijf wil klanten meer regie geven over hun energiezaken.
Dat doet het bedrijf onder meer door ze inzicht te geven in hun verbruik en om besparen en verduurzamen laagdrempeliger te maken. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Wefilm.
In de tvc maakt een fantasierijk meisje haar ronde door het huis om te besparen waar ze kan. Naast de spot zijn diverse tag-on’s ontwikkeld met meer informatie over hoe klanten meer regie over hun energiezaken kunnen krijgen. Daarnaast wordt de campagne uitgerold op radio en social media.
Twan Roovers, Manager Brand & Media van Engie: ‘Veel Nederlanders zijn momenteel dagelijks met hun energie bezig. En waar de energie in huis ons leven juist aangenamer zou moeten maken, is het momenteel helaas één van de grootste zorgen.. Wij willen daarbij helpen waar het kan. Door energiezaken duidelijker en makkelijker te maken.Onze klanten associëren Engie al sterk met ‘gemak’. Dat willen we nu ook uitdragen naar de rest van Nederland.’
Credits:
Client: ENGIE
Client Responsible: Carolijn Hommes, Twan Roovers, Sanne Hanssen
Concept: Wefilm Concepts
Creative director: Ruben Cusell
Director: Jan Boon
Client Lead: Senne Hartskeerl
Producer: Merijn Swinkels, Annemijn Boon
DOP: Michel Rosendaal
Offline edit: Nick Rozenberg
Grading & online: Captcha
Sound: Freek Vrijhof
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers