Fruitz lanceert campagne Daten met pit

Fruitz lanceert campagne Daten met pit
  • Bureaus
  • 23 sep 2022 @ 11:31
  • 17407 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designApps

De van origine Franse datingapp Fruitz is al enige tijd actief in Nederland en lanceert nu de eerste inhouse geproduceerde OOH-campagne: ‘Daten met pit’.

Daten met pit staat volgens Fruitz voor een van hun kernwaarden: daten met een speelse knipoog. De uitingen zijn vandaag, vrijdag 23 september 2022, uitgerold op diverse locaties door Amsterdam en Rotterdam. Zoals de naam van de app al doet vermoeden, speelt fruit een grote rol in de app: gebruikers moeten een fruitsoort kiezen die het beste past bij hun wensen, bijvoorbeeld de kers voor iemand die op zoek is naar een serieuze relatie en de perzik voor iemand die graag een one night stand wil. Als er een match is - smoothie genoemd - selecteren de daters een spannende vraag als ijsbreker. ‘Met pit’ refereert ook aan eerlijk zijn naar jezelf en de andere gebruikers op de app. Door je intenties direct kenbaar te maken, staan gebruikers niet alleen voor wat zij willen, maar kunnen gelijkgestemden elkaar ook makkelijker vinden.

Stigmas en ouderwetse ideeën rondom casual dating

Tanita Mierau, Country Manager Nederland, België & Zwitserland bij Fruitz: ‘Voor ons beschrijft deze campagne precies waar Fruitz voor staat. We willen dat mensen op een authentieke manier kunnen daten en uiteindelijk kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn, of dit nu een serieuze relatie is of casual dating. Met name vrouwen hebben te maken met stigmas en ouderwetse ideeën rondom casual dating. We zijn ervan overtuigd dat Fruitz een krachtige invloed kan hebben om dit te veranderen.’

OVER FRUITZ
Fruitz is opgericht in 2017 door Julian Kabab, Fabrice Bascoulergue, Arnaud Ruols en mede-ontwikkeld door Charles Bail. De app is een van de snelstgroeiende datingapps in Europa. De Franse app moedigt open en eerlijke communicatie over datingverwachtingen aan door middel van vier speelse fruitmetaforen - kersen, druiven, watermeloenen en perziken. In februari 2022 werd Fruitz overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van onder andere Bumble en Badoo. Het Bumble-platform brengt mensen in contact om gezonde relaties op te kunnen bouwen. De app werd opgericht door CEO Whitney Wolfe Herd in 2014 en was een van de eerste datingapps waarbij vrouwen centraal staan. Badoo, gelanceerd in 2006, is een van de pioniers in web- en mobiele dating producten. Bron: Fruitz.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken