Fruitz lanceert campagne Daten met pit
- Bureaus
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designApps
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Nanny Kuilboer
De van origine Franse datingapp Fruitz is al enige tijd actief in Nederland en lanceert nu de eerste inhouse geproduceerde OOH-campagne: ‘Daten met pit’.
Daten met pit staat volgens Fruitz voor een van hun kernwaarden: daten met een speelse knipoog. De uitingen zijn vandaag, vrijdag 23 september 2022, uitgerold op diverse locaties door Amsterdam en Rotterdam. Zoals de naam van de app al doet vermoeden, speelt fruit een grote rol in de app: gebruikers moeten een fruitsoort kiezen die het beste past bij hun wensen, bijvoorbeeld de kers voor iemand die op zoek is naar een serieuze relatie en de perzik voor iemand die graag een one night stand wil. Als er een match is - smoothie genoemd - selecteren de daters een spannende vraag als ijsbreker. ‘Met pit’ refereert ook aan eerlijk zijn naar jezelf en de andere gebruikers op de app. Door je intenties direct kenbaar te maken, staan gebruikers niet alleen voor wat zij willen, maar kunnen gelijkgestemden elkaar ook makkelijker vinden.
Stigmas en ouderwetse ideeën rondom casual dating
Tanita Mierau, Country Manager Nederland, België & Zwitserland bij Fruitz: ‘Voor ons beschrijft deze campagne precies waar Fruitz voor staat. We willen dat mensen op een authentieke manier kunnen daten en uiteindelijk kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn, of dit nu een serieuze relatie is of casual dating. Met name vrouwen hebben te maken met stigmas en ouderwetse ideeën rondom casual dating. We zijn ervan overtuigd dat Fruitz een krachtige invloed kan hebben om dit te veranderen.’
OVER FRUITZ
Fruitz is opgericht in 2017 door Julian Kabab, Fabrice Bascoulergue, Arnaud Ruols en mede-ontwikkeld door Charles Bail. De app is een van de snelstgroeiende datingapps in Europa. De Franse app moedigt open en eerlijke communicatie over datingverwachtingen aan door middel van vier speelse fruitmetaforen - kersen, druiven, watermeloenen en perziken. In februari 2022 werd Fruitz overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van onder andere Bumble en Badoo. Het Bumble-platform brengt mensen in contact om gezonde relaties op te kunnen bouwen. De app werd opgericht door CEO Whitney Wolfe Herd in 2014 en was een van de eerste datingapps waarbij vrouwen centraal staan. Badoo, gelanceerd in 2006, is een van de pioniers in web- en mobiele dating producten. Bron: Fruitz.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation