180 en DDB Unlimited bundelen krachten per 1 januari 2023

180 en DDB Unlimited bundelen krachten per 1 januari 2023
  • Bureaus
  • 13 dec 2022 @ 12:38
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingcommunicatie

180 en DDB Unlimited hebben besloten hun krachten in het nieuwe jaar te bundelen. Sander Volten, Global CEO 180, zal de groep leiden en een nieuwe organisatie ontwikkelen waarin een geïntegreerd aanbod van talent, creativiteit, en expertises voor klanten centraal staat.

Met het nieuwe pallet aan expertises -creatie, data, content, inhouse productie, design, luxe en retail- sluiten de bureaus naar eigen zeggen nog sterker aan bij wat adverteerders vandaag en in de nabije toekomst belangrijk vinden.

DDB Unlimited verhuist naar het kantoor van 180 aan de Herengracht. De merken 180 en DDB Unlimited blijven intact. De bundeling van 180 en DDB Unlimited is een gedurfde stap om de ontwikkeling van beide bureaus lokaal en internationaal te accelereren. Ook bureau Eigen Fabrikaat verhuist mee naar de Herengracht, maar behoudt zijn eigen identiteit, directie en organisatie.

Volten: 'Een heel spannend moment voor ons allemaal. 180 en DDB Unlimited delen dezelfde visie en zijn goed voorgesorteerd op de eisen in de markt van vandaag en morgen. Met de combinatie van lokale en internationale expertise en klantportfolio’s bieden we klanten en medewerkers de beste end-to-end creativity en groeipotentie in de markt.'

Dick van Der Lecq, CEO DDB Unlimited: 'Dit is een enorme versnelling in onze groeiambities. Het management van beide bureaus kent elkaar goed, zodat we snel kunnen schakelen. Aad Kuijper, die al langer op zoek was, ziet in Pol Hoenderboom zijn ideale opvolger. En ik kijk er zelf naar uit om samen met Sander en onze teams aan dit nieuwe hoofdstuk te bouwen.'
(PvWK)

Over 180 Amsterdam
'Al meer dan 20 jaar ontwikkelt 180 Amsterdam succesvolle marketingcommunicatie campagnes. Het wereldwijde ecosysteem, met een hoofdkantoor in Amsterdam, bestaat uit hubs in Los Angeles, New York en Dubai, die samen voor de overtuiging staan dat er niets krachtigers is dan het geven van 'a fresh perspective' aan bestaande merken. Het bureau staat bekend om zijn 180 THINKING en werkt samen met zijn klanten aan ideeën richting een betere toekomst. Met wereldwijd zo'n 300 medewerkers, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 de plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen om de wereld niet te zien zoals hij is, maar zoals hij zou kunnen zijn: The world as it could be. Voor meer informatie zie: www.180global.com.'
(bron: 180)

Over DDB Unlimited
'DDB Unlimited werkt voor een brede mix van internationale en lokale klanten waaronder Kruidvat, Centraal Beheer, Hak, Ikea, Unilever, Toyota, Finlandia, Adidas en C&A. Het bureau is onderdeel van DDB Worldwide, top-3 ranking in Cannes en in The Gunn Report. DDB is in 1949 opgericht, heeft meer dan 200 bureaus in 100 landen en maakt onderdeel uit van de Omnicom Group.'
(bron: DDB)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken