Stoov op zoek naar de échte koukleum

Stoov op zoek naar de échte koukleum
  • Bureaus
  • 19 jan 2023 @ 09:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Stoov, de Nederlandse maker en bedenker van warmtekussens en -dekens, (h)erkent échte koukleumen en biedt een oplossing met draadloze warmtekussens. Dat is het thema van een nieuwe Europese merkcampagne, ontwikkeld door Fitzroy.

Niet iedereen is even gevoelig voor kou. Dit resulteert in de voor veel mensen herkenbare situatie waarbij de ene persoon in een T-shirt zit en de ander de avond volledig ingepakt in joggingpak, pantoffels, truien en onder dekens doorbrengt. Niet bepaald gezellig voor de niet-koukleum, om over de ruzie over de thermostaat nog maar te zwijgen. De oplossing volgens Stoov is om jezelf te verwarmen en niet de planeet.

Ilse van Loon, Director Brand & Communications bij Stoov, vertelt: ‘Vorig jaar lag de focus op het onder de aandacht brengen van onze naam en de categorie warmtekussens. Dat deden we met een warme en functionele campagne. We willen nu de wereld veroveren en daarom vertellen we in deze nieuwe, unieke campagne een herkenbaar verhaal. Samen met merkstrateeg Margot Bouwman hebben we afgelopen jaar onze merkstrategie aangescherpt. Daarnaast hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met Blauw Research om ons nog meer te kunnen verdiepen in onze doelgroep. We zijn meer dan klaar voor een volgende stap in het bouwen van ons merk. Dat doen we ook in nieuwe markten. Samen met Fitzroy hebben we met veel liefde en plezier aan de campagne gewerkt en we zijn trots op het eindresultaat.’

De wereld veroveren
De campagne is samen met reclamebureau Fitzroy tot stand gekomen. Jur Baart, oprichter van Fitzroy, vertelt: ‘Het was fijn samenwerken met het energieke team van Stoov® en Blauw Research. We wilden heel graag de doelgroep aanspreken op een herkenbare, onderscheidende en leuke manier. Samen met Deux d'Amsterdam hebben we drie koukleum-kostuums ontwikkeld om het fenomeen tot leven te brengen. Deze zijn ook in de televisiecommercials te zien, die draaien om de Koukleum. De campagne kan de grens over; het is daar getest en ook daar werd deze met een glimlach ontvangen.’

De kou verslaan
In de commercials gaat de Koukleum onder meerdere truien, dekens en mutsen door het leven. Je vindt de Koukleum bibberend op de bank of onderweg naar de thermostaat om die hoger te zetten – tot ergernis van haar partner. De Koukleum heeft het altijd koud en is op zoek naar iedere mogelijke manier om zichzelf te verwarmen. Gelukkig is de (duurzame) oplossing om de kou te verslaan binnen handbereik: het Stoov® warmtekussen.

De campagne is vanaf 19 januari 2023 live in Nederland en Duitsland. In februari gaat de campagne lopen in Oostenrijk en UK.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken