Center Parcs wil stadsbewoners verleiden

- Bureaus
- 21 jun 2023 @ 09:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jun 2023 @ 09:17
- Michiel van Zaane
Onder de noemer ‘Probeer eens een nieuwe route’ en ‘Beleef meer zomer’ geeft Center Parcs het startsein voor haar eerste urban campagne. Met deze campagne in Nederlandse en Belgische steden wil Center Parcs stadsbewoners aanmoedigen deze zomer de stad te verruilen voor een vakantie in de natuur.
De campagne wordt kracht bijgezet via digitale schermen waarin voorbijgangers worden geïnspireerd met zomerse beelden uit de parken, met volop natuur, water en zomerse activiteiten. Ook rijden er in de komende weken trams met deze zomerse boodschap door vier grote steden in Nederland en België - Amsterdam, Rotterdam, Gent en Antwerpen - om stadsbewoners te verleiden er deze zomer op uit te gaan en de natuur te ontdekken in één van de parken van Center Parcs.
De campagne past goed bij de nieuwe merkidentiteit van Center Parcs, die begin dit jaar is gelanceerd. Deze is geïnspireerd op de filosofie die Piet Derksen - oprichter van Center Parcs - ooit voor ogen had, met als uitgangspunt dat mensen zich het beste voelen als zij écht in verbinding staan met elkaar en de natuur. Deze gedachte is aanleiding om deze campagne op stadsbewoners te richten. ‘Veel doelgroepen die we willen bereiken, wonen in de stad. Als je in de stad woont, is Center Parcs misschien niet het eerste waaraan je denkt als je op vakantie gaat. Daarom willen we juist laten zien dat ons product verrassender is dan stedelingen soms denken’, vertelt Bas Post (Marketing Directeur Nederland en België). ‘De parken van Center Parcs liggen middenin in de natuur en bestaan voor 90 procent uit bos of water. Hiervan willen we graag iedereen laten genieten: met een gevarieerd aanbod zomerse activiteiten in en rond het water, een zomerbioscoop in de open lucht en met leuke workshops en heerlijke tochten in de natuur.’
Amsterdam, Rotterdam, Gent en Antwerpen
Als onderdeel van de zomercampagne worden in vier grote steden in Nederland en België trams ingezet om deze boodschap uit te dragen. Deze trams rijden tot half juli door Amsterdam, Rotterdam, Gent en Antwerpen. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Ogilvy Amsterdam in samenwerking met mediabureau Mindshare. ‘Op een niet te missen manier nodigen we alle stadsbewoners uit om van de gebaande paden af te wijken en heerlijk te ontspannen, spelen en op ontdekkingstocht te gaan bij Center Parcs, samen met de mensen van wie ze houden. De natuur is de ideale plek om ‘nieuwe routes’ te vinden voor mooie en onvergetelijke momenten met elkaar’, zegt Henk Nieuwenhuis, Creative Director van Ogilvy. ‘Met deze positieve invalshoek willen we mensen verleiden om dit zelf te gaan ervaren in één van de parken van Center Parcs.’
Credits:
Campagnebureau Ogilvy
Creative Director - Henk Nieuwenhuis
Strategy Director - Bas Vroonland
Senior Designer - Sarp Sozdinler
Account Manager - Phoebe Lyon
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
- Campagne vraagt aandacht voor... 07-05-2025
- Big Mac saus nu los te koop in fles06-05-2025
- Douwe Egberts kiest voor bureau... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management