Nieuwe campagne onderstreept sociale gezicht de Volksbank
- Bureaus
- 14 sep 2023 @ 10:53
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 sep 2023 @ 10:53
- Sjaak Hoogkamer
Het moederbedrijf van vier banken (SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen) wil met de campagne laten zien dat zij oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving en de handen ineenslaat om bij te dragen aan oplossingen.
En hoewel ieder merk een andere maatschappelijke focus heeft, delen de banken naar eigen zeggen ‘kennis, expertise en daadkracht met hetzelfde doel: Nederland beter maken.’ Daarbij gelooft de Volksbank in de kracht van de optelsom, hoe meer mensen geholpen worden, hoe groter de maatschappelijke impact.
‘Met de campagne laten we zien dat de Volksbank verder kijkt dan haar eigen belang en dat we een bank zijn voor alle Nederlanders. Met onze vier bankmerken werken we elke dag aan oplossingen om pijnpunten bij mensen weg te nemen. Dat doen we door de handen ineen te slaan kennis en expertise te delen. Op die manier willen we helpen positieve maatschappelijke veranderingen voor mensen in gang te zetten en Nederland een stukje beter te maken,’ aldus Marijne Joosten, Manager Corporate Marketing bij de Volksbank.
Actuele financiële problemen
In de campagne vertellen gewone mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto (pay-off) ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en voortdurend aan oplossingen te werken waar mensen echt iets aan hebben. In tegenstelling tot de trend van het digitaliseren van contactmomenten houdt de Volksbank een netwerk open van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank.
Blauwe bankje
Net als in de vorige campagnes is er weer een rol weggelegd voor het blauwe bankje. De bank staat volgens de Volksbank ‘symbool voor een plek waar iedereen op kan plaatsnemen en die verbindt.’
Bekijk de film in het vebnster hieronder.
Credits campagne:
Opdrachtgever: de Volksbank
Reclamebureau: Selmore Creative Agency
Digital en content bureau: Born05
Mediabureau: Wavemakers
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Kay Lindhout
Voice-over: Everon Jackson Hooi
Offline edit: Erik Edit
Grading: Joppo / De Grot
Muziek: Ruben Samama
Geluid: Public Audio
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers