Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam

- Bureaus
- 1 nov 2023 @ 13:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptStrategie
- 1 nov 2023 @ 13:00
- Peter van Woensel Kooy
Toyota heeft na een pitch opnieuw DDB Amsterdam gekozen als strategisch en creatief partner voor alle merkcommunicatie. Luuk Maes, Head of Marketing communication Toyota & Lexus: 'we wilden zeker weten of we nog goed zaten voor de volgende stappen die we willen maken. Dat is heel duidelijk geworden.'
DDB Amsterdam heeft laten zien hoe de merkcampagne, met het sympathieke merkkarakter Roy, de komende jaren gaat bijdragen aan de groei van Toyota in Nederland, meldt het bureau vastberaden en trots. 'DDB-bureau Etcetera won in 2016 ook al de pitch om het Toyota-account. Dat traject werd eveneens begeleid vanuit 3MO. Nu heeft Toyota opnieuw DDB Amsterdam gekozen.'
Luuk Maes, Head of Marketing communication Toyota & Lexus: 'we wilden zeker weten of we nog goed zaten voor de volgende stappen die we willen maken. Dat is heel duidelijk geworden. DDB heeft een rijk verhaal gepresenteerd. Waaruit blijkt dat zij duidelijke visie hebben op het merk Toyota op zijn allerbeste dag. En ook hoe het merkconstruct creatief het beste uitgebouwd kan worden in de komende jaren. De uitwerking qua brand property was het best doordacht en vormgegeven. We hebben gekozen voor het strategische fundament en de integrale aanpak met alle creatieve ideeën voor alle fasen en doelgroepen. Het is prachtig om alle contentideeën te zien waarmee ze nu al invulling geven aan de lange termijn.'
Pol Hoenderboom, DDB Amsterdam: 'Het is natuurlijk fantastisch dat we deze pitch gewonnen hebben. Zeker wanneer je hoort dat de uitslag al direct duidelijk was. Het voelt als het winnen van een nieuwe klant. We hebben bewust heel ver vooruitgekeken hoe we met Roy, ons merkkarakter, het merk verder kunnen laten groeien. Niet alleen op tv, maar ook met verrassende content ideeën voor alle kanalen t/m de dealer aan toe. Parallel aan de pitch werkten we nog aan de productie van de campagne die een paar weken geleden live ging. Wij moesten alles strikt scheiden, wat in de praktijk voelde als een dubbele uitdaging. Beide opdrachten hebben we uitstekend gedaan. We hebben het begin van een mooie nieuwe merkcampagne neergezet en ik kan dan ook niet wachten deze de komende jaren nog verder uit te bouwen.'
(PvWK, beeld: Toyota)
Lees ook: Nieuw merkverhaal van DDB voor Toyota Nederland
En: Nieuwe merkcampagne voor Toyota Nederland
Toyota gespot in buurt van DDB Amsterdam
(beeld: toyota.nl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pol Hoenderboom
- merkstrategiue
- invulling
- DDB Amsterdam
- Luuk Maes
- Toyota
- pitch
- Head of Marketing communication
- Etcetera
- Toyota
- Lexus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers