Nieuw merkverhaal van DDB voor Toyota Nederland

- Bureaus
- 2 okt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 2 okt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In de nieuwe film van DDB Amsterdam leren we het merkkarakter van Toyota beter kennen. De film begint met een herkenbaar, maar onvermijdelijk vader-dochter moment wat vrijwel alle ouders zullen herkennen.
Hij wil zijn dochtertje uitzwaaien bij de bus voor het schoolkamp. Zij wil de laatste meters naar de bus liever zelf lopen. Als hij zijn werkdag als taxichauffeur begint, ziet hij in de auto dat ze iets vergeten is. En start hij de achtervolging van de bus om weer dichter bij haar te komen.
'Het merkkarakter Roy doet het goed bij het Nederlandse publiek'
Deze nieuwe Toyota-film werd in de Validators pre-test nog iets beter gewaardeerd dan de introductiefilm. Daarin bood taxichauffeur Roy onverwachte hulp bij een bevalling. Nu helpt bij het laten slagen van het schoolkamp van zijn eigen dochtertje. Mensen vinden de goedbedoelende en behulpzame goedzak ook nu weer bijzonder sympathiek. Roy moet Toyota de komende jaren een menselijker en socialer gezicht geven omdat het merk decennialang vooral bekend stond als een rationele keuze.
Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf
Luuk Maes, Head Marketing Communication: 'We zijn lekker op weg met onze vernieuwde integrale aanpak. Het met DDB ontwikkelde karakter en merkthema ‘Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf’ valt heel goed. Toyota’s merkkarakter Roy is nu al bekend bij 53% van de Nederlanders. Mensen vinden hem super-sympathiek. Toyota’s top of mind bekendheid en overweging zijn sindsdien significant gestegen. Tegelijkertijd hebben wij ook flinke stappen gemaakt aan de performancekant. Dat komt nu mooi samen: terwijl de automarkt onder druk staat, zien wij groei in de hele merkfunnel. Toyota is terug op de derde positie.'
Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever Toyota Nederland: Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
strategie en creatie: DDB Amsterdam
regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
edit: MRTN
post productie: Crabsalad
muziek: Tom Tukker
ound: Public Audio
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- automerk
- Toyota
- tvc
- DDB
- integrale aanpak
- Luuk Maes
- bedankt pap
- nooit alleen voor jezelf
- Validators
- Roy
- Marketing Communication
- Bill Bernbach
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Tijd voor Defensie’ toont flexibele... 06-05-2025
- Ace en We Fashion lanceren met... 06-05-2025
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management