Prominent focust op zitplezier

Prominent focust op zitplezier
  • Bureaus
  • 1 feb 2024 @ 08:13
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ContentCreatie

Prominent bestaat 25 jaar en viert dat met een nieuwe positionering en pay off: Alle aandacht voor jouw zitplezier. Een thema dat naar eigen zeggen aansluit bij het DNA van het merk.

Hierin staat aandacht voor klanten al 25 jaar centraal. Met een nieuwe merkidentiteit en merkcampagne wil Prominent die filosofie nu tot leven brengen voor een jongere doelgroep. Creatief bureau N=5 is verantwoordelijk voor de ontwikkeling hiervan.

Prominent begon ooit met de droom van de gebroeders van Olst om heel Nederland te laten ontspannen in een stoel die bij hun leven past. Met als icoon de bekende sta-op stoel voor ouderen. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider met meer dan 45 winkels. Na 25 jaar succes is het nu tijd voor een volgende stap. Zo is de afgelopen tijd de collectie flink uitgebreid en gemoderniseerd met eigentijdse stoelen en banken, naast het bestaande assortiment.

Geertjan van Olst, oprichter en eigenaar van Prominent: 'Waar we ooit begonnen met relaxfauteuils met comfortfuncties, bedienen we vanaf nu de volledige markt met eigentijdse banken en stoelen.  Doordat alle modellen zelf samen te stellen zijn, is er altijd een bank of stoel die past bij de persoonlijke belevingswereld en stijl van de klant. Ons nieuwe merk markeert dan ook een nieuw tijdperk voor Prominent, waarin we de aandacht voor onze klanten en hun zitplezier nog meer centraal stellen. Met een geheel nieuwe beeldtaal die aansluit bij het merk dat we nu zijn en voor wie we er zijn.'

Jouw wereld - Jouw zitplezier
De zitspecialisten van Prominent focussen zich niet alleen op functionele wensen, maar luisteren vooral naar het verhaal van de klant om zo een stoel of bank te vinden die aansluit bij hun belevingswereld. Wat jou in het leven beweegt en hoe je wereld eruitziet, bepaalt in grote mate ook jouw zitplezier. Dat gegeven wordt uitvergroot in de nieuwe merkcampagne die deze week live gaat.

Thijs Bontje, creatief directeur N=5: 'Een stoel is een stoel en een bank is een bank, zou je denken. Maar als je er wat langer over nadenkt is je stoel of bank een bijzondere plek. Het staat namelijk zo’n 20 jaar midden in je leven. Een plek waar je alle mooie, leuke en minder mooie momenten meemaakt met de mensen die je lief hebt. Zo’n plek verdient aandacht. En dat is precies de kern van Prominent. En dat gaat verder dan een kopje koffie.Dat gevoel vergroten we uit in het nieuwe merk concept.'

De merkcampagne wordt 360 graden uitgerold op tv, online, print, out of home, social, in-store maar ook in brand publishing met verdiepende content. Waarin we in verschillende werelden van mensen duiken én hun zitplezier.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken