De marketingtransfers van week 14, 2024

De marketingtransfers van week 14, 2024
  • Bureaus
  • 5 apr 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Het extreem natte weer van deze week was geen beletsel voor een aantal marketeers, PR-personen en andere creatievelingen om bij een nieuwe, nóg betere werkgever te tekenen. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Marketing-, communicatie- en media adviesbureau 3MO is verheugd om aan te kondigen dat Katja Bauer vanaf 1 april als senior consultant bij het 3MO team is komen werken. Bauer, die zelf ook verheugd is met de aankondiging én haar nieuwe baan, wordt nauw betrokken bij het verder in de markt zetten van de recent geïntroduceerde klant-bureau evaluatie tool, 3MO Collab.

Bauer: ‘Ik ben oprecht blij om vanaf nu deel uit te maken van het 3MO-team. De missie en drive van 3MO om marketeers te helpen om het allerbeste (creatieve) resultaat te halen uit de samenwerking met hun bureau(s) of inhouse teams, sluit naadloos aan bij mijn overtuigingen en doelstellingen. Ik kijk er enorm naar uit om met gelijkgestemde collega's te kunnen sparren en gezamenlijk te werken aan de allerbeste oplossingen voor onze opdrachtgevers.’


Katja Bauer.

Auke Boersma is per 1 april aangesteld als Chief Commercial Officer van Candid Amplify, onderdeel van het Candid platform. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de media investment management (media trading) dienstverlening van Candid en is hij medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid binnen de Candid mediabureaus M2|OC & Stroom. Daarnaast valt het recentelijk overgenomen Mobile Journey ook onder zijn verantwoordelijkheid. Naast al dat werk neemt hij ook nog plaats in het Internationale Executive Committee van Candid en rapporteert hij rechtsreeks aan Rudiger (Ruud) Wanck, CEO van Candid platform. Chapeau!
Op de vraag waarom hij voor Candid heeft gekozen, benadrukt Boersma de ‘ondernemende drive van bedrijf Candid en de intrinsieke motivatie en passie om succesvol te zijn.’


Auke Boersma.

Paid Search-bureau Roots Network heeft het team uitgebreid met twee nieuwe medewerkers. Kasper Spanjer is aangesteld als Senior SEA Strategist. Hij was eerder werkzaam bij Dentsu Benelux als PPC Director. Daarnaast is Emanuela Saturnino gestart als Medior SEA Specialist.

Kasper Spanjer over zijn overstap naar een klein bureau: ‘Roots Network is onderscheidend omdat het een klein bedrijf is, maar met  de ervaring van een grote volwassen organisatie. De korte lijntjes, focus op efficiëntie, informele sfeer en de gedeelde passie voor Paid Search zit in het DNA en dat zie je terug in het werk.’

Emanuela Saturnino, Medior: ‘Roots Network levert mooi werk voor toonaangevende merken en biedt medewerkers de kans om direct bij te dragen aan het succes van het bedrijf.’


Het team van Roots. We gaan ervan uit dat Kasper Spanjer en Emanuela Saturnino er ook op staan.

Supermarktketen Spar kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. Duurt nog even, maar per 1 juli van dit jaar gaat zij verder met het positioneren van de grootgrutter als 'King of Convenience'. 'Spar heeft een unieke positie in het Nederlandse supermarktlandschap, waar ondernemers het verschil maken, echt betrokken zijn in de buurt en als King of Convenience inspelen op de nieuwe gemakstrend. Ik heb er enorm veel zin in om dit succes samen met mijn team en ondernemers verder uit te bouwen' aldus Chantal de Rijk.


Chantal de Rijk.

Na een korte try-out is het creatieve duo Hoog & Kort, bestaande uit copywriter Quinten van Hoogdalem en art director Pluk de Kort, vanaf begin april gestart bij Today’s Milk!

Als team hebben ze een voorliefde voor old-school reclamewerk, maar zijn ze ook goed ingewerkt op de nieuwe manier van advertising en de mogelijkheden van dien. Naast hoog en kort dus ook breed inzetbaar. ‘We vinden het belangrijk om ons zo breed mogelijk te kunnen ontwikkelen. Daarvoor heb je verschillende klanten en opdrachten nodig. Dat is, samen met het leuke team en de wederzijdse klik die wij voelden, de reden dat wij hier aan de slag wilden gaan.’

‘Komende tijd staat in het teken van de uitrol van de ontwikkelde concepten, maar ook weer mooie nieuwe cases. Uiteraard moeten we ons daarnaast nog verder gaan verdiepen in de werkwijze en visie van Today’s Milk. Er liggen in ieder geval hele mooie kansen, ook voor onze persoonlijke groei; we kunnen onze (toekomstige) rol grotendeels naar eigen inzicht gaan invullen, dus we hebben er zin in!’ vatten De Kort en Van Hoogdalem het kort en bondig samen.


Quinten van Hoogdalem en Pluk de Kort.

Na zeven jaar bij De Vegetarische Slager als global masterbrand manager (die moesten we opzoeken), en daarvoor als marketeer bij Lush, maakt Amadea Boneschansker de overstap naar de Vogelbescherming Nederland, waar ze per april 2024 aan de slag gaat als senior persvoorlichter. De Vogelbescherming is onderdeel van BirdLife International, een grote natuurorganisatie die zoals de naam al zegt internationaal opereert.


Amadea Boneschansker.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken