De marketingtransfers van week 13, 2024

De marketingtransfers van week 13, 2024
  • Bureaus
  • 29 mrt 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Niet iedereen was in de week voor Pasen druk bezig met het voorbereiden van The Passion. Een aantal marketeers, PR-personen en andere creatievelingen zochten en vonden paaseieren, excuses, een nieuwe werkgever. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Loraine Heijstek aangesteld als partnership manager. Lune Veldhuizen gaat aan de slag als programmamanager. Heijstek werkte de afgelopen jaren als accountmanager in de beauty-industry. Bij DDMA gaat ze mooie nieuwe relaties opbouwen en de waarde van het DDMA-lidmaatschap verdiepen en vergroten. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het aangaan van sponsorrelaties ter financiering van DDMA’s kenniscongressen, zoals Friends of Search en de DDMA Email Marketing Automation Summit.
Lune Veldhuizen heeft een achtergrond in de hospitality-sector en marketing. Als programmamanager treedt Veldhuizen op als gastvrije verbinder tussen commissies en expertgroepen. Als spil in het web werkt ze mee aan het neerzetten en doorontwikkelen van een waardevol en relevant kennisprogramma.


Loraine Heijstek en Lune Veldhuizen.

Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Kuijper in het Liefdeshotel worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij. Ook Valerie Dekeuwer, die zich later bij Hotel L’Amour aansloot, zal een deel van zijn aandelen overnemen. Het bureau is net genomineerd voor de SAN titel ‘Bureau van het Jaar’.


Aad Kuijper.

Logistiek vastgoedontwikkelaar Panattoni heeft Konrad Skalba aangenomen als Marketing Manager. Skalba heeft al ervaring opgedaan in de vastgoed- en communicatiebranche. Deze combinatie maakt van Konrad dé perfecte Marketingcommunicatie Manager voor Panattoni volgens het persbericht. Skalba: ‘Het ondernemerschap binnen Panattoni past bij me. Ondanks het feit dat Panattoni een internationaal bedrijf is hebben we op lokaal niveau de ruimte om de marketingcampagnes volledig naar eigen inzicht invulling te geven. Deze vrijheid en creativiteit spreken me aan. De komende periode ga ik samen met het team verder werken aan de positionering en branding van Panattoni in Nederland.’


Konrad Skalba.

Scooperz (what’s in a name?) wil excelleren in social media- en influencer marketing. Daarom heeft het bureau een drietal nieuwe medewerkers aangenomen.
Carlin van Vugt is specialist op het gebied van digital marketing & projectmanagement. Zij wordt Lead Influencer Marketing. Zij heeft eerder gewerkt bij Fightclub en Merkle Nederland.
Marije van Weert is expert in langdurige klantrelaties en opvallende influencer campagnes. Zij heeft een volgens het persbericht indrukwekkende achtergrond als voormalig Senior Brand Partnerships Manager Benelux bij We Are Era.
Esmee de Reus tenslotte is een innovator in Influencer Marketing. Zij neemt een schat aan ervaring in influencer marketing mee naar Scooperz, opgedaan bij Dept.


Carlin van Vugt, Marije van Weert, Esmee de Reus.

Merkpositioneringsbureau Upsiders heeft Serge van Marion aangesteld als Brand Strategy Director. Van Marion komt van social- en videocontent-bureau Yune (dat tijdens het Branded Content Event op 19 maart de glorieuze winnaar werd van de publieke pitch. Misschien had Van Marion nog even moeten blijven) waar hij Creative Director was.
Voor Van Marion, die eerder bij Merkle en Emakina werkte, is de nieuwe functie een logische stap. Van Marion: ‘De traditionele verhoudingen tussen merken en hun creatieve agencies veranderen razendsnel. Merken zijn mondiger, zetten inhouse agencies op en je ziet creatieve agencies worstelen met de dynamiek die social & AI teweeg hebben gebracht. Upsiders brengt merken dichter bij hun basis; de merkessentie. Zowel strategisch als creatief gezien is dat waar mijn hart sneller van gaat kloppen: sterke merken bouwen en authentieke merkverhalen vertellen. En daarmee de basis leggen voor impactvolle campagnes.’


Serge van Marion.

VaynerMedia heeft de bekroonde strateeg Jeffrey Kloezeman aangenomen als EMEA Platform Lead. Hij zal vanuit het kantoor in Amsterdam werken. De bekroonde Kloezeman krijgt de leiding over alle platformactiviteiten voor VaynerX binnen de regio, waarbij hij zich bezighoudt met grote internationale klanten zoals Visa, Indeed en Zalando. Hij zal regionale partnerschappen ontwikkelen en samenwerken met interne en externe teams om 'ondergewaardeerde aandacht' te ontsluiten. Daarnaast zal hij de VaynerX Platform- en Cultuurstrategie uitrollen over het gehele klantenbestand.
‘Hoe meer ik me vestig in mijn functie bij VaynerMedia, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik hier op mijn plek ben’, zegt Kloezeman. ‘Het model dat VaynerMedia uitvoert op het gebied van strategie en platforms is iets waar de rest van de branche op moet letten. Ik ben enthousiast om mijn expertise en kennis in deze rol te brengen.’ En dat is niet zomaar expertise en kennis, maar bekroonde expertise en kennis.


Jeffrey Kloezeman.

Yelflow breidt het team uit met Pascal Kwakman. Pascal is zeer ervaren in e-commerce in de breedte (en de lengte dan?) en personalisatie in het bijzonder. Hiervoor werkte hij als personalisatie-verantwoordelijke bij E-Luscious. Kwakman gaat werken als Sr. Personalisatie Consultant. In die rol adviseert en begeleidt hij opdrachtgevers strategisch, tactisch en operationeel bij de implementatie van verdere personalisaties.
In een gepersonaliseerde reactie zegt Kwakman: ‘Met de stap naar Yelflow zet ik de volgende stap in mijn passie voor personalisatie. Ik kijk er erg naar uit om mijn kennis van personalisatie binnen e-commerce toe te voegen aan het team. Daarnaast ben ik erg blij met de kans om me volledig te richten op personalisatie en dat naar een hoger niveau te brengen voor opdrachtgevers en het team. Ik kijk erg uit naar deze samenwerkingen.’


Pascal Kwakman.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken