Flexa Creations zet droomhuis in in nieuwe campagne

Flexa Creations zet droomhuis in in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 18 apr 2024 @ 08:24
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Flexa Creations verf van Akzo Nobel zet in een nieuwe campagne niet in op de functionele aspecten van de verf, maar gebruikt dromen en een droomhuis met als credo 'Het begint met Flexa Creations'.

Het hart van de campagne is een video die de kijker moet inspireren de eerste stap te zetten om een droomhuis te realiseren. De kijker belandt in de droom van een jonge vrouw die door haar woonkamer zweeft. Met een simpele aanraking van de kleurstaal brengt ze haar – eerder nog saaie, witte - muren tot leven. Ze veranderen in de levendige Flexa Creations kleuren, er bloeien bloemen op en vlinders komen tevoorschijn. Dan wordt ze wakker… en zijn de muren nog even prachtig als in haar droom waar ze net de hoge kwaliteit verf had aangebracht. De adembenemende sfeer die de gekleurde muur brengt, komt goed tot z’n recht.

Creatief bureau Ogilvy Amsterdam ontwikkelde dit concept voor EMEA en Zuid-Afrika. Culturele nuances zijn per land doorgevoerd om de campagne. Dit is terug te zien in de key assets en in storytelling.

Helena Burt, Brand Manager bij AkzoNobel: ‘We zijn verheugd om deze campagne voor Flexa Creations verf op deze verfrissende en onderscheidende manier aan ons publiek te presenteren. We willen mensen echt inspireren en hen aanmoedigen om die eerste stap te zetten naar het creëren van hun droomhuis. We merken vaak dat het een droom blijft, omdat het spannend kan lijken om je muur in die kleur te schilderen die je net zag in dat boetiekhotel waar je verbleef. Wat als het niet zo mooi wordt als je had gehoopt? Flexa Creations is eenvoudig aan te brengen, en de rijke en levendige kleuren overtreffen gegarandeerd je verwachtingen. We zijn ervan overtuigd dat consumenten, als ze eenmaal onze campagne hebben gezien, geïnspireerd zullen zijn om te beginnen met schilderen en de magie van Flexa Creations te ervaren.’

Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy: ‘Met de lancering van deze campagne maken we de wereld op een verrassende manier attent op het effect dat je krijgt van de kwaliteit van Flexa Creations verf op je muren. Het is geen campagne die de bekende regels van de verfcategorie volgt. In plaats daarvan is het een concept dat waardig is aan bijvoorbeeld een beauty campagne. Het is geweldig dat onze klant de moed heeft om op te vallen met een campagne die een nieuw perspectief introduceert op de wereld van verf.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken