Mattmo is B Corp gecertificeerd

- Bureaus
- 6 jun 2024 @ 16:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMVO
- 6 jun 2024 @ 16:55
- Peter van Woensel Kooy
Mattmo Creative maakt vandaag bekend B Corp gecertificeerd te zijn. Het Amsterdamse bedrijf sluit zich daarmee aan bij een wereldwijd groeiende community van ruim 8.000 bedrijven die purpose-gedreven naar winst streven.
De certificering door B Lab, de non-profitorganisatie achter de B Corp-beweging, betekent dat Mattmo hoge standaarden voor sociale en duurzame bedrijfsvoering hanteert en dat ze zich hier blijvend voor inzetten. De B Corp-certificering adresseert de volledige bedrijfsvoering en bestrijkt vijf belangrijke impactgebieden: governance, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten. Het certificeringsproces is rigoureus; aanvragers moeten een score van minimaal 80 punten uit de maximale 200 punten behalen en bewijzen leveren van hun sociaal en milieuvriendelijk beleid met betrekking tot duurzame bedrijfsdoelen, energievoorziening, afval- en watergebruik, werknemerscompensatie, diversiteit en transparantie.Mattmo scoorde 85,4 punten en heeft de duurzame doelen verankerd in haar bedrijfsstatuten. Zie hier het volledige B Corp profiel met de opbouw van de score.
'B Corps certificering is niet iets eenmaligs, want elke drie jaar wordt er gekeken of je aan de steeds hogere standaarden voldoet voor hercertificering', vertelt Monique Mulder, directeur van Mattmo Creative, 'We zijn trots en ongelooflijk blij dat Mattmo nu B Corp gecertificeerd is. De B van B Corp staat voor “Benefit for all”. Daar geloven wij in. Al 30 jaar zetten wij onze creativiteit in om te bouwen aan een vitale samenleving die duurzamer, rechtvaardiger en welvarender is. Daarom wilden we ons aansluiten bij de B Corp gemeenschap. Het betekende een intensieve investering van twee jaar – en nu zijn we een B Corp. En nog altijd de brand builders die voor groei én impact gaan. B Corp zijn geeft aan dat we voldoen aan hoge normen van maatschappelijke en milieuprestaties, transparantie en verantwoording. De B Corp certificering is een belangrijke stap in onze duurzaamheidsreis. Een bevestiging van onze toewijding en het gebruik van ons bedrijf als een "force for good" en een richtsnoer voor hoe we onze positieve impact samen met die van onze ketenpartners en klanten continu kunnen verbeteren.'
Tessa van Soest, directeur van B Lab Benelux: 'Wij zijn enorm enthousiast om Mattmo Creative te mogen verwelkomen in de B Corp-gemeenschap. Hun inzet om zaken anders aan te pakken zal een inspiratie zijn voor anderen en echt helpen om te werken aan een betere balans tussen non-financiële en financiële waarden in het bedrijfsleven, zodat het evenzeer draait om mensen en de planeet als om winst.'
(PvWK | beeld: Maximalfocus / Unsplash)
Over B Lab Benelux
'B Lab transformeert de economie ten behoeve van alle mensen, gemeenschappen en de planeet. Als leider in verandering van economische systemen, creëert ons wereldwijde netwerk standaarden, beleid en hulpmiddelen voor bedrijven. Daarnaast certificeren we bedrijven - bekend als B Corps - die het voortouw nemen. Een greep uit Nederlandse B Corps: Triodos Bank, Swapfiets, Fairphone, Naïf, Auping, Dopper, Tony's Chocolonely, Seepje, Holie en Rituals. Tot op heden omvat onze wereldwijde gemeenschap meer dan 8.000 B Corps in 92 landen en 161 industrieën, en beheren meer dan 200.000 bedrijven hun impact met de B Impact Assessment. Zie ook: www.bcorporation.eu.'
(bron: B Corporation)
Over Mattmo
'Mattmo Creative is een strategisch communicatie- en designbureau, sinds 1993 gevestigd in Amsterdam, dat zich inzet voor duurzame merken, betekenisvolle producten en een vitale samenleving. Voor onze klanten, partners en het grote publiek ontwikkelen we boeiende, impactvolle oplossingen en concepten. Vanuit onze betrokkenheid nemen we deel aan transitietrajecten om bewegingen te creëren, ontwikkelen we projecten op onder andere het gebied van voedsel, corporate reporting, stedelijke ontwikkeling en cultuur. Onze activiteiten omvatten Brand Identity development, Sustainability Strategy consultancy, Design en Corporate Communicatie inclusief Corporate Reporting en ESG Communicatie. Meer info op vind je hier.'
(bron: Mattmo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management