Bierbrouwerij De 7 Deugden komt met 7-delige social documentaire

- Bureaus
- 3 sep 2024 @ 10:42
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 sep 2024 @ 10:42
- Michiel van Zaane
Brouwerij De 7 Deugden helpt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een werkplek. Om het verhaal van de brouwerij te vertellen, ontwikkelde creatief bureau Wayne Parker Kent de naar eigen zeggen eerste Nederlandse social documentaire.
In een serie van 7 afleveringen vertelt oprichter Garmt Haakma hoe hij op het idee kwam om De 7 Deugden te beginnen en laat hij zien dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt vaak bijzonder gewone mensen zijn. Elk hoofdstuk onthult een nieuw aspect van het verhaal. Van de dagdromen van Haakma tot het moment van de opening van de brouwerij. Het bureau vertaalde dit verhaal naar een format dat aansluit bij de meest populaire social kanalen van het moment.
Garmt Haakma, oprichter van De 7 Deugden: ‘Als brouwerij streven we ernaar om plek te creëren voor mensen die ergens anders niet zo makkelijk aan de slag kunnen. Dat is het doel. Het bier is slechts een middel. Maar hoe meer bier we verkopen, hoe meer mensen wij kunnen helpen. Wij zijn een kleine brouwerij en moeten inventief zijn om op te vallen. Deze documentaire is een perfecte manier om ons verhaal bekend te maken onder een nieuwe doelgroep en zo mensen te verleiden ons bier te drinken.’
Gerben van der Rijt, creative director Wayne Parker Kent: ‘Merken bouwen betekent verhalen vertellen. En het verhaal van De 7 Deugden is met recht een bijzonder verhaal. De 7 Deugden verdient het om meer bekendheid te krijgen en geliefd te worden onder bierliefhebbers. Het bier is net zo goed als dat van andere speciaal bierbrouwerijen, maar smaakt dankzij het bijzondere verhaal nog beter. Met deze documentaire willen we dat verhaal aan zoveel mogelijk mensen vertellen, gebruikmakend van de kracht van social. Het past perfect in onze filosofie dat je merken kunt bouwen op social, met de kracht van storytelling.’
De mini-documentaire ‘De Droom van Garmt' is nu te bekijken op TikTok en andere social kanalen van De 7 Deugden.
Credits:
Opdrachtgever: Brouwerij De 7 Deugden
Verantwoordelijk bij klant: Garmt Haakma en Maarten Timmer
Bureau: Wayne Parker Kent
Account: Sander Tacx
Creatie: Stefan Duikersloot, Nick Tjerks, Floor Jansen en Guido Wiegers
Creative director: Gerben van der Rijt
Strategy director: Valentijn Spek
DOP/edit: Jayden Anders
Project Management: Sabine Boom
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De Superbowl-commercial top 5 volgens NYT
- Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky
- Your Majesty en Infinum onderzoeken The Anatomy of Hype
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
- Nutella viert 60-jarig bestaan met sonische merkidentiteit
Laatste Nieuws
- Crocodile Agency aan de slag voor... 14-02-2025
- Europese introductiecampagne... 13-02-2025
- HG kiest team5pm als nieuw social... 13-02-2025
- Nieuwe InnovatieRoute helpt... 13-02-2025
- Lars de Vries aan de slag bij... 13-02-2025
- AMMA’s sluit inzendingen: jury start... 13-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day