[column] Een beetje dom
- Bureaus
 - 4 nov 2022 @ 14:30
 - Link
 - 
  
Martijn de Vreeze
freelance copywriter
Copy Commando - PartnershipMVOMarketing
 
- 4 nov 2022 @ 14:30
 - Martijn de Vreeze
 
Heel Nederland valt over de bouwvakkers van Jumbo. Hoe oenig ook, het was denk ik niet bewust. 'Een beetje dom', zou Máxima zeggen. Moet ik weer aan Maxim Hartman denken. De stem van de Unibet commercial.
Maar ho, BN'ers mogen toch niet meer verbonden zijn aan gokreclame? Klopt!
En dat is dus, zo weet ik dankzij een tip én het werk van het mij nog onbekende gokkenisdokken.nl éxact de reden waarom de commercial van Unibet niet meer vertoond mag worden. De commercial is verboden. Door een dommigheid.
Of is het erger? Bij Jumbo kon je nog sparen voor een Hoofdspencer.
Bij Unibet kun je nergens voor sparen. Wél verliezen.
En waar het reclamebureau van Jumbo iets leuks probeert te bedenken, helpt het reclamebureau van Unibet jonge mensen de gok-tyfus in.
Niet per ongeluk, maar doelbewust. Want iedereen weet inmiddels van de gok-ellende.
Het bureau van Jumbo kreeg er van langs en heeft wijselijk de commercial van de website gehaald. Zou ik ook doen.
Maar wat doet het bureau van Unibet? De video-still zie je nog onder WERK staan. Maar klik je daarop, dan zie je een zwart vlak met 'deze commercial is door de uploader verwijderd.’
Je weet wel, dat filmpje met de vingerende boys, waarvan er één, vermoedelijk de gay in het verhaal, lekker inclusief, van voice-over Maxim met z'n bal mag spelen.
Maar oei, zo'n maximale fout gaat dat bureau wel pesos kosten. Here comes the trouble.
Ik hoor de gok-klant al brullen: 'Maar jullie zijn toch het reclamebureau? Jullie weten toch wel én niet kan? Ja of ja? Dan ga jij ons GO&><#$%ME toch van goed advies voorzien?'
En dan wordt het stil.
Mijn advies aan dit bureau en al die anderen: stop gewoon met het maken van gokreclame.
Het voelt stukken beter, je voorkomt heel veel ellende, ook klant-bureau ellende en... ik schrijf niet meer over je 👍🏼🤪.
En ja, door mijn geschrijf ken ik ondertussen veel mensen met een gokverleden.
Eén daarvan heeft een gokpreventie-organisatie. Hij vertelde mij vandaag dat er twee nieuwe jongens bij hem kwamen. Ze zaten totaal aan de grond. Alles wat ze hadden, hebben ze verspeeld. Zoiets en dan nog een tikkie erger.
Bij wie? Bij Betcity. Juist, die KNVB-club. Waar je nu zo'n oranje Grote Speler Shirt kan krijgen. Hoe? Door eerst een Bet van 20 euro te doen. En daarna lekker, komt ie weer, de gok-tyfus in.
Weet je... we kunnen met z'n allen lekker lullen en lachen over Jumbo en die bouwvakkers.
Maar al die zieke gokreclame, die ook bij jou in de straat ellende veroorzaakt, verdient pas echt een grote middelvinger.
Martijn de Vreeze
Copy Commando
- 
Martijn de Vreeze
 - Werkt bij: Copy Commando
 - Functie: freelance copywriter
 - Website:https://copycommando.nl/
 - Profiel »
 
- JUmbo
 - Martijn de Vreeze
 - BN-er
 - gok-tyfus
 - beetje dom
 - Quatar
 - Alfred
 - gokverslaving
 - Unibet
 - medeplichtig
 - bouwvakkers
 - fout
 - Maxin Hartman
 - Betcity
 - Copy Commando
 - jongeren
 - casino in je broekzak
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 - Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

