[column] Goede copy heeft een lekker ritme
![[column] Goede copy heeft een lekker ritme](/bureaus/weblog/2024/02/column-goede-copy-heeft-een-lekker-ritme/punt-straat-kei-jon-tyson-unsplash-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 7 feb 2024 @ 08:30
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - CreatieStorytelling
- 7 feb 2024 @ 08:30
- Gastblogger
'Goed verhaal en het leest ook zo gemakkelijk weg'. Onbescheiden om te zeggen, maar dit krijg ik vaak terug van opdrachtgevers, schrijft de veelbekroonde remote corporate copywriter te Italië Peter van der Wijk.
Dat is prettig om te horen, want het betekent dat ik voldaan heb aan een absolute voorwaarde voor doeltreffende copywriting.
Mensen meenemen in de boodschap.
Mensen zo ver krijgen dat ze met je woorden mee willen gaan naar de laatste punt. Persoonlijk zie ik dat als een dure plicht. Waar ben je anders copywriter voor.
Long of short, alle copy heeft enorm veel baat bij een lekker eigen ritme. Wat gemakkelijk leest, brengt informatie beter over.
En laat dat toevallig onze kerntaak zijn.
Daarom schrijf ik als het ware op klank. Als een tekst soepel loopt, klinkt dat goed in ons hoofd. In dat brein van ons begint iemand de zinnen zachtjes mompelend mee te lezen.
Dat klinkt crazy. Maar ik geloof er wel in.
Dus geef ik alles wat ik schrijf ritme mee. Dat kan een corporate About Us zijn. Een manifest, een merkverhaal. Een treatment voor een employer brandfilm. Of deze #Zeeman advertentie.
Wat het ook is, het moet een plezier zijn om aan te beginnen en doorheen te gaan. Copy die leest zoals je naar je favoriete playlist luistert: aan één stuk door.
Dat zal altijd mijn uitgangspunt zijn. Omdat ik weet dat het werkt. Want hee, kijk waar je nu bent. Zomaar ineens bij de laatste punt.
Peter van der Wijk
remote corporate copywriter te Italië
beeldcredit: Jon Tyson / Unsplash
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- punt
- tekstschrijver
- corporate
- gemakkelijk weg
- ADCN
- praat Nederlands met me
- remote
- Peter van der Wijk
- Italië
- ritme
- veelbekroond
- copy
- copywriter
- Zeeman
- verhaal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers