Christelijke uitgever stapt in relatiemagazines
- Content
- 11 apr 2014 @ 08:48
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 11 apr 2014 @ 08:48
- Redactie Contentmarketing
Op 11 april a.s. start Christelijke Tijdschriften BV met een nieuw bedrijfsonderdeel: BladenMakers. In deze nieuwe onderneming staat het voor externe organisaties creëren en verbeteren van magazines centraal. BladenMakers is een reactie op vragen vanuit de markt.
Uitgever Ringer Otte: ‘Naar aanleiding van onze eigen titels kregen we steeds vaker het verzoek of we ook andere organisaties konden helpen bij het maken of verbeteren van hun magazines. Als uitgeverij met liefde voor tijdschriften hebben we dit natuurlijk met veel plezier gedaan. Onze organisatie bleek er echter nog niet volledig op ingericht. BladenMakers is de volgende stap om deze opdrachten nog beter te kunnen uitvoeren. Vakbekwame professionals met jarenlange werkervaring hadden we al, nu is de bedrijfsstructuur ook toegespitst op deze nieuwe fase in ons bedrijf.’
De uitgeverij wil met BladenMakers zowel bestaande als nieuwe relaties ondersteunen in het maken van relatiemagazines en door de ontvanger betaalde tijdschriften. Zo kan er in deze tijd van veranderend mediagebruik op een effectieve manier worden gewerkt aan de communicatiedoelstellingen. Bladen kunnen namelijk doeltreffend door een organisatie worden ingezet om vertrouwen, loyaliteit, merkbewustheid en verkoop te stimuleren. Ook zijn ze het middel om kennis over de producten of activiteiten van een organisatie duurzaam over te brengen en te vergroten. Dit past naadloos binnen de bredere trend van content-marketing, waarbij voor de relatie relevante informatie wordt ingezet ten behoeve van marketingdoelstellingen.
Hans van Lindenberg, die de dagelijkse leiding over BladenMakers heeft, benadrukt: ‘Wij ervaren het maken van bladen echt als een specialisme binnen het communicatievak. We merken in de praktijk dat wij heel anders tegen bladen maken aankijken dan bedrijven die bredere communicatiediensten aanbieden. Vanuit onze visie en expertise zien we dat een blad met een aantal aanpassingen al veel beter gelezen en gewaardeerd zal worden. Een goede vormgeving is daarbij slechts een voorwaarde. De kracht zit in het laten samensmelten van tekst en beeld op een manier die past bij de organisatie én aansluit bij de beleving van de lezer. Met de juiste ingrediënten proeft de lezer welke organisatie in het blad naar voren komt en wat dit voor hem of haar kan betekenen. Natuurlijk staat een blad, digitaal of op papier, niet op zichzelf en dient het optimaal te worden ingezet binnen de gehele communicatiestrategie van de onderneming. Denk daarbij aan direct mail, websites, nieuwsbrieven en social-media. Eenduidigheid in deze uitingen versterkt de boodschap.’
Lees meer over dit nieuwe bedrijfsonderdeel op www.bladenmakers.nl.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

