Christelijke uitgever stapt in relatiemagazines

Christelijke uitgever stapt in relatiemagazines
  • Content
  • 11 apr 2014 @ 08:48
  • 16737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Op 11 april a.s. start Christelijke Tijdschriften BV met een nieuw bedrijfsonderdeel: BladenMakers. In deze nieuwe onderneming staat het voor externe organisaties creëren en verbeteren van magazines centraal. BladenMakers is een reactie op vragen vanuit de markt.

Uitgever Ringer Otte: ‘Naar aanleiding van onze eigen titels kregen we steeds vaker het verzoek of we ook andere organisaties konden helpen bij het maken of verbeteren van hun magazines. Als uitgeverij met liefde voor tijdschriften hebben we dit natuurlijk met veel plezier gedaan. Onze organisatie bleek er echter nog niet volledig op ingericht. BladenMakers is de volgende stap om deze opdrachten nog beter te kunnen uitvoeren. Vakbekwame professionals met jarenlange werkervaring hadden we al, nu is de bedrijfsstructuur ook toegespitst op deze nieuwe fase in ons bedrijf.’

De uitgeverij wil met BladenMakers zowel bestaande als nieuwe relaties ondersteunen in het maken van relatiemagazines en door de ontvanger betaalde tijdschriften. Zo kan er in deze tijd van veranderend mediagebruik op een effectieve manier worden gewerkt aan de communicatiedoelstellingen. Bladen kunnen namelijk doeltreffend door een organisatie worden ingezet om vertrouwen, loyaliteit, merkbewustheid en verkoop te stimuleren. Ook zijn ze het middel om kennis over de producten of activiteiten van een organisatie duurzaam over te brengen en te vergroten. Dit past naadloos binnen de bredere trend van content-marketing, waarbij voor de relatie relevante informatie wordt ingezet ten behoeve van marketingdoelstellingen.

Hans van Lindenberg, die de dagelijkse leiding over BladenMakers heeft, benadrukt: ‘Wij ervaren het maken van bladen echt als een specialisme binnen het communicatievak. We merken in de praktijk dat wij heel anders tegen bladen maken aankijken dan bedrijven die bredere communicatiediensten aanbieden. Vanuit onze visie en expertise zien we dat een blad met een aantal aanpassingen al veel beter gelezen en gewaardeerd zal worden. Een goede vormgeving is daarbij slechts een voorwaarde. De kracht zit in het laten samensmelten van tekst en beeld op een manier die past bij de organisatie én aansluit bij de beleving van de lezer. Met de juiste ingrediënten proeft de lezer welke organisatie in het blad naar voren komt en wat dit voor hem of haar kan betekenen. Natuurlijk staat een blad, digitaal of op papier, niet op zichzelf en dient het optimaal te worden ingezet binnen de gehele communicatiestrategie van de onderneming. Denk daarbij aan direct mail, websites, nieuwsbrieven en social-media. Eenduidigheid in deze uitingen versterkt de boodschap.’

Lees meer over dit nieuwe bedrijfsonderdeel op www.bladenmakers.nl. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken