[Content Rally] 'Bij Nike ligt de magie in de inhoud'

[Content Rally] 'Bij Nike ligt de magie in de inhoud'
  • Content
  • 23 jul 2018 @ 09:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonalia

In #19 van de Content Rally: Danny Cortenraede, managing partner bij online mediabureau Wannahaves. Wat is zijn visie op het contentmarketingvak?

In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord.

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?

Men denkt vaak dat je na het uitzenden van de eerste content direct al resultaat ziet in de vorm van conversie of engagement. Klanten hebben vaak te weinig vertrouwen of ervaring met nieuwe media waardoor er te weinig budget en tijd besteed wordt om de content ook daadwerkelijk ROI te laten opleveren.

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?

Nike is een merk dat wereldwijd wordt herkend. Maar de magie ligt in de inhoud. Het is bekend dat de reclame van Nike gevoelens oproept. Ze verkopen geen product, maar inspiratie. Iedere marketingcampagne van Nike vertelt een verhaal dat direct aansluit bij de hearstrings van het publiek.

Welk merk zou naar jouw idee meer moeten doen met contentmarketing en waarom?

Een aantal mooie merken in de FMCG-branche zijn op digitaal vlak inmiddels redelijk goed ontwikkeld, maar op het gebied van online contentmarketing in het nieuwe medialandschap lopen ze achter. Vaak is de directie er nog te weinig in thuis en wijkt moeilijk af van de inzet van traditionele kanalen en offline media. Terwijl hun potentieel op bijvoorbeeld social enorm is. Kansen dus!

Wat is op dit moment de grootste uitdaging voor contentmarketeers?

Het bereiken van de juiste doelgroep met onderscheidende content. Een uitdaging, zeker nu de privacy wetgeving van kracht is wat maakt dat je mensen in hun customer journey minder goed kunt herkennen.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?

Ilse Duijn, social media specalist bij ABN Amro. Zij werkt al jaren in digital marketing bij ABN, dat voorloopt in de digitale transformatie van de bancaire sector.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken