StukTV in handen van John de Mol

StukTV in handen van John de Mol
  • Content
  • 31 okt 2018 @ 21:44
  • 13031 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentYouTubeMakers

Talpa Network wordt eigenaar van YouTube-kanaal StukTV. Dit maken beide partijen zojuist bekend. Het is voor het eerst dat een mediabedrijf in Nederland een YouTube-kanaal overneemt.

Hiervoor was StukTV (1,9 miljoen abonnees op YouTube) nog onderdeel van RTL MCN. Naast YouTube-video’s maken Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens voor RTL het programma Jachtseizoen.

Giel de Winter (op de foto tweede van rechts) wordt creatief directeur van Talpa Social, waar hij aan de slag gaat met de ontwikkeling van nieuwe formats, zowel online als offline. De Winter laat weten: ’De afgelopen jaren hebben we met het team van StukTV keihard gewerkt om de tofste series te kunnen maken. Dat we nu bij Talpa Network de mogelijkheid krijgen om ons nog meer te focussen op kwaliteit, is te gek. We hebben nog zoveel plannen en ambities en met Talpa aan onze zijde kunnen we dit allemaal geen uitvoeren.’

Fan

John de Mol voegt daaraan toe: 'Met deze overname maken wij een statement: wewillen ook in het online social domein hét Nederlandse mediabedrijf worden. Talpa Network haalt met Giel, Stefan en Thomas drie van de grootste talenten op het gebied van online social content in huis. Zij spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig. Ik ben fan.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken