Wayne Parker Kent ontwikkelt De Reddingboot

Wayne Parker Kent ontwikkelt De Reddingboot
  • Content
  • 28 jan 2020 @ 10:28
  • 11454 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersBranded contentContent

Contentmarketingbureau Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).

Wayne Parker Kent bedenkt en produceert de verhalen voor en door de leden van de stichting KNRM, die al sinds 1824 hulp biedt aan mensen en schepen in nood langs de Nederlandse kustgebieden. Het magazine De Reddingboot bestaat al 111 jaar.

Het redactieteam van De Reddingboot viel drie jaar geleden al onder de verantwoordelijkheid van de branded content-afdeling van Mediahuis Nederland (waar WPK nu mee gefuseerd is). Isabel Michelotti, head of content bij WPK en coördinator van De Reddingboot, wil graag verder op de ingeslagen weg. 'We blijven ons met volledige toewijding inzetten voor dit mooie product. Voor de lezers verandert er op het eerste oog niets. De combinatie van print met digitale concepten biedt veel kansen om de verhalen dichtbij de lezers te brengen.'

Het eerste nummer van 2020 staat in het teken van de relatie tussen 'drenkelingen' en hun redders. Op de cover is aandacht voor het interview met KNRM-lid Hans Westenberg die een kwart eeuw na zijn bijna fatale val in de ijskoude Noordzee herenigd wordt met zijn levensredders van toen. Dit verhaal wordt naast het magazine ook gepresenteerd in een online video en via de social media-kanalen van de reddingsmaatschappij.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken