Podcastmakers bieden exclusieve content aan op Spotify

Podcastmakers bieden exclusieve content aan op Spotify
  • Content
  • 17 nov 2021 @ 10:23
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • ContentPodcast

Spotify maakt Podcast Subscription beschikbaar voor alle podcasters in Nederland. De nieuwe dienst gaat in vanaf woensdag 17 november.

De nieuwe feature biedt makers de mogelijkheid betaalde content te bieden aan de abonnees. Lekker Lullen de Podcast, Maarten van Rossem - De Podcast en Pa en de Politiek zijn de eerste podcastmakers in Nederland die het podcastabonnement gaan aanbieden op Spotify.

De makers behouden de eerste twee jaar 100% van hun inkomsten. Na deze twee jaar rekent Spotify een fee van 5% over de abonnementskosten. Podcasters krijgen toegang tot de contactgegevens van hun betalende abonnees om hen nog meer extraatjes aan te bieden. De abonnementsfunctie wordt, naast Nederland, ook beschikbaar gemaakt in 32 andere landen.

Lekker Lullen de Podcast zegt hierover: ‘We zijn erg enthousiast over deze nieuwe tool op Spotify, die ons nu de mogelijkheid biedt om inkomsten te genereren door onze luisteraars een abonnement aan te bieden. Sinds het moment dat onze podcast meer luisteraars kreeg, hebben we nagedacht over manieren om er geld aan te verdienen, maar de mogelijkheden voor abonnementen leken altijd een te grote rompslomp.’

Ook Pa en de Politiek van Frits Wester en Auke Wester zien winst in het nieuwe model: ‘Het maken van de podcast kost veel tijd. Dat doen we graag. Om de investeringen in tijd en apparatuur een beetje terug te verdienen, is het interessant om te zien of deze samenwerking met Spotify ons daarbij kan helpen.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken